MittNyaJag

Trådstartare
För länge sen vet jag att det, någonstans, fanns ett delta till tex. pelhalmstång som hade en "ring" där man fäste tygeln.
Detta gjorde att tygelverkan kom först i "bridongen" och senare i stången.
Någon som vet om de säljs fortfarande? Var?

Jag tycker inte riktigt om de vanliga deltana, det tar ju bort finessen med pelhalmet...
Nya medryttartjejjen har inte riktigt tillräckligt med koll för att rida på dubbla tyglar men behöver det lilla extra som stången ger när hon rider ut.
Just nu har jag en egen lösning innehållande ett balsnöre som förvisso fungerar väldigt bra men inte ser så vackert ut... :angel:

Sv: Delta

När man vill ha förstärkt verkan på pelhamet när man har delta så höjer man handen något. Då blir verkan mer på "stången". Tyvärr vet jag inte var du kan köpa såna deltor som du beskriver, har aldrig sett såna.

I.ö håller jag med om att delta inte är en optimal lösning, jag föredrar också dubbla tyglar.

mjo.. det är väl det som är "meningen" med delta, men jag tycker mest tygeln glider i deltat och drar i "båda betten" samtidigt...

Bla HG har såna deltan men de kostar ca 600 kr. Har ridit med båda sorterna och känner ingen skillnad alls.

Oj.
Okej.. synd då. Jag inbillade mig att de skulle vara bättre... :)

Nåväl..
Vart kan man få tag på deltan med tygelhakar då?
Tycker det är vanliga spännen på alla jag sett, och det tycker jag inte är särksilt vackert... Svarta vill jag nog ha... :)

det finns på gg i leksand. köpte såna som "handtag" till unghästens sadel, stela i början, men nu är den jag använder alldeles mjuk och go. finns i svart med tygelhakar, tror dem är från horsemans choice :)

Oho!
Tänk att man alltid ska börja leta längst bort när det i själva verket finns aldeles innpå knuten... :)

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 038
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 492
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I måndags red jag en hopplektion igen. Det var första gången jag red lektion efter mitt ofrivilliga uppehåll. Jag fick jättehästen på...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter förra lektionen på ridskolan så hade ridläraren sagt att hon skulle meddela den som sätter hästarna att jag behöver rida några...
Svar
0
· Visningar
428
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka