Delägd hingst

CA

Trådstartare
Jag ska åka och titta på en hingst idag som är efter Silver Pine :love:
En treåring.
Jag ska äga halva hingsten isånnafall , och då undrar jag, får han betäcka mitt sto då? Trots att han inte är godkänd för avel?
Eller gäller bara det om jag äger honom 100%?
Måste få svar snarast, hoppas att ni kan hjälpa mig.
Tack på förhand//Camilla

Sv: Delägd hingst

det måste vara exakt samma ägarkonstellation på hingsten o stoet för att få en godkänd avkomma...

Varför avla på en icke godkänd hingst?
Det finns ju en anledning till varför hingsten inte är godkänd...

Här är min uppfödning som jag sålde E: Silver Pine :love:
Han är 5 år nu.....

villelvbana.jpg

ne jag vte inte om jag tänkt avla på honom, men ifall att det blir så tänkte jag, så ville jag ah reda på om det gick eller inte.

Martha, hehe jag och svåra ord:) så det går alltså inte?

det var ju inte det som var frågan....jag har betäckt med min hingst..icke gdk....

nej inte om du äger stoet till 100% och hingsten till 50%, antingen skall du äga båda till 100 eller så får den andra delägaren till silver pine hingsten äga 50% på stoet...

vad har du för sto då....??

blir alla silver pine hingstar i den färgen?
den jag ska kolla på, Blue Pine, han är mörkbrun, med stjärn och hade också en vit kota bak

mitt sto är e: Zoot Suit, U:Pikina N. ,Cavatina Sweet

Ja just det :o det frågade jag ju förra gången också...Silver Pine är ju mörk själv, men utan tecken
silverpine.jpg

Silver pine-son på en Zoot Suit-märr? Jag skulle tveka, risken finns att det kommer ut en klumpeduns.

Senast ändrad:

*lånar knapp*
hingsten jag var och kollade på föll jag inte riktigt för, jag tyckte att han var för klumpigt byggd. Han hade supertemperament men iaf. Jag ska fortsätta leta hingst i travronden..svårt när det är så många olika man vill ha :S

men däremot så ska jag titta på ett sto från samma ägare, Charlotte Sufflör e: Foreign Office..vet ej om det kommer att bli något av henne men tänkte att jag måste starta nånstans.
Men nu en licensfråga..
Vad är träningslicens för nåt? vad är skilldnaden mellan A och B-licens?
Måste jag ha nån licens för att träna min häst hemma?
När hon ska kvalas, vem ska då köra henne?
Hur gammal måste man vara för att få ta licens?

jo dom kan bli både stora o klumpiga Silver Pinarna....min är inte så stor, men ganska så kraftig och framförallt låååång...

ja han jag tittade på var verkligen lång:) han var 10 centimer längre än han var hög..

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Piaff
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 673
Senast: Ajda
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka