Dela sovrum alt. säng med obekant. (Spinoff på gemensamt omklädningsrum.)

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
Får ni (i ditt fall dina kollegor) så åtminstone välja vem ni delar rum med :crazy:?

Nix, men det känns som att rumsfördelningen sköts med viss fingertoppskänsla.

Tänk om det hänt något som gör att det finns en viss person man absolut inte vill sova i närheten av (typ hot/våld/trakasserier/sexuella anspelningar/mobbing eller bara vad som helst man finner obehagligt) och som man inte har lust att ta upp med kollegor eller chefen. Hualigen :eek:!

I alla fall hos oss tänker jag att det hade räckt med att säga att jag inte vill dela rum med x och att de får fixa det på annat sätt.
Men om alla höll på så hade det förstås inte fungerat men det hade väl antagligen visat på ett större problem i psykosociala arbetsmiljön än några random övernattningar...

Jag kan inte ens dela säng med vänner (Oavsett kön) utan att det är såhär. Knappt ens sambon och då är våra sängar totalt 2 meter breda ...

Min man är tyst och snäll för det mesta, men ibland får han snarkperioder och då är jag färdig att strypa min älskade. Öronproppar hjälper inte; det brukar sluta med att jag lägger mig någon annanstans än i min sköna säng. Jag kunde inte sova med min bästa kompis för hon andades för hårt.

Jag borde ju klara sånt här; har också varit på läger, semestrat i båt osv, men är väldigt dålig på att ens sova i samma rum som andra. :(

Jag sover helst ihoptrasslad med mina hundar
Lite kul det där, jag har ju vaknat ett ANTAL gånger hos hästen, "skulle-bara-vänta-tills-kraftfodret-var-uppätet-snaaaark,,,,,,,,,,," :o eller också har jag ridit till en fest och sovit över i boxen hos hästen.

För ett par år sen hade jag ett längre förhållande med en ko, perfekt att sova middag hos som man ju gör på landet efter maten mellan mjölkningarna. :D

Gissningsvis skulle jag sova bättre på golvet än med en okänd person i samma rum/säng. Om inte personen ifråga är väldigt tyst när hen sov men det gäller såklart även kända personer. Det har hänt fler än en gång att jag släpat överkast, täcke och kudde till och köket och lagt mig där när jag haft en högljudd sovgäst. I övrigt är jag nog förhållandevis obrydd när det gäller att sova i andras sällskap

Min man är tyst och snäll för det mesta, men ibland får han snarkperioder och då är jag färdig att strypa min älskade. Öronproppar hjälper inte; det brukar sluta med att jag lägger mig någon annanstans än i min sköna säng. Jag kunde inte sova med min bästa kompis för hon andades för hårt.

Jag borde ju klara sånt här; har också varit på läger, semestrat i båt osv, men är väldigt dålig på att ens sova i samma rum som andra. :(
Det händer att jag hellre sover i tält eller i bilen när jag är hos vänner... ;)

Kan göra, och har gjort ett antal gånger...

Gör det numer dock ogärna då jag både kan snarka och prata i sömnen:p

Gjorde det dock för ett par veckor sen och hon hade visst samma ovanor, inget som någon av oss märkte av dock:D

Har sovit mycket tillsammans med andra halvt okända människor under mina resor, vilket jag aldrig tyckt om men accepterat. Nu har stressen att ha okända människor så nära inpå mig resulterat i helkonstiga drömmar/hallucinationer nästan varje natt, så jag kan knappt sova en natt utan att vakna skrikande/fäktande/sparkande och jag har till och med försökt kväva min sambo med kudden en gång... 99% av drömmarna/hallucinationerna handlar om att vakna omfamnad av en okänd man. Så nej tack, för min del. Jag delar inte säng med någon annan än min karl. Rum går an, om jag känner människan.

Lyckades hamna en gång i en stor säng med x antal andra människor (hormonstinna ungdomar) efter en vild fest med sambon, att småfull vakna flera gånger under natten av att någon juckar och tillfredsställer sig själv bredvid mig var ingen hit.

Jag har inga problem med att sova tillsammans med främmande eller ytligt bekanta. Att dela enkelsäng brukar dock inte vara någon hit. Det blir för varmt och jag får svårt att sova då. Men min sovparter brukar lida än mer. Jag har en tendens att röra på mig en del när jag sover lätt, med madrasser, lakan och kuddar som hamnar utanför sängen. Och fint placerade riv- och blåmärken, gärna i mottagarens ansikte. Det brukar vara mindre populärt.

Varken kuvertlakan eller drapålakan stannar kvar på plats. Övre delen av sängen saknar ändå lakan på morgonen. Skulle nog behöva ett som man drar på hela bäddmadrassen. såsom påslakan på täcket.
Det är samma för mig. Lakanen bara dras upp och sedan vaknar jag hopvirad i det.

Jag bryr mig inte har man delat tält med 24 andra och logement med 12 vilt främmande människor så spelar det väl ingen roll
Män eller kvinnor bara sängen är bred nog :D

Jag bryr mig inte har man delat tält med 24 andra och logement med 12 vilt främmande människor så spelar det väl ingen roll
Män eller kvinnor bara sängen är bred nog :D

Och om de skulle prata utrikiska, be fem eller tre gånger om dagen?

typ som nunnor i kloster?

eller är det skillnad om de vänder sig till mecka?

Jag har svårt att sova i vilket fall som helst, men just nu delar jag rum med någon eftersom jag måste ha tillgång till en tv för att ens kunna sova (stänger man av tvn när jag sover så vaknar jag direkt och kan inte somna om..). Vi sover dock i olika ände av rummet, hon har öronproppar och jag går och lägger mig efter hon har somnat och när jag vaknar är hon borta. Så jag låtsas bara som om hon inte sover i samma rum så går det bra (rummet är väldigt stort) :p

Men annars så har jag lite svårt för det där. Jag sov dock tillsammans med mitt ex i en 120cm säng första dagen/natten jag träffade honom och sen i 4+ veckor till. :cool:
Fast jag gör nog inte om det. Tog rejält på mitt psyke.

Jag delar ogärna sovrum med andra än min sambo eller möjligtvis syster. Inte för att jag är pryd utan för att jag inte är bekväm med folk så nära inpå mig när jag ska sova och kan därmed inte heller somna. Om vi ska åka iväg och övernatta med t.ex jobbet kollar jag alltid av innan så det är bokat separata rum, är det inte det stannar jag hellre hemma.
Sambon och syrran är jag däremot helt bekväm med. Jag och sambon sover alltid i samma säng och hade inte syrran sparkats så förbaskat hade jag kunna dela säng med henne också.

Är det någon jag kommer överens med har jag inga problem att dela rum men föredrar att iaf inte dela säng även om det är en stor dubbelsäng. Jag har en tendens att bre ut mig :o

Tåg osv är inga problem, jag somnar på 2 röda eftersom jag blir åksjuk av de flesta färdmedel. Undantaget flyg då men jag somnar ändå, jag är ofta så jäkla trött när jag flyger (jag flyger oftast i jobbet).

Mina uppdragsgivare skulle aldrig låta mig dela rum när jag jobbar eftersom jag är den enda kvinnan och det finns inte i deras värld att jag skulle dela rum med en man (de är australiensare). Jag skulle heller aldrig vilja dela rum med min chef, oavsett kön. Det blir för ihopblandat med jobb och privatliv då.

I jobbet har jag sovit i King caben, i en värmestuga och har nästan somnat på riggen när den är igång :D

Vi delar alltid rum på konferens. Jag är dock ensam tjej inom vår grupp så är det bara vi får jag eget rum. En ren kostnadsfråga för företaget tänker jag mig.
Vi delar också oftast rum, men alla blir tillfrågade (privat) om det är okej eller inte. Säger man "nej" behövs inga förklaringar och man får enkelrum, det är bara en enkel ja- eller nej-fråga.

Jag är också ensam tjej men har vid ett tillfälle, när 4-5 st av oss stannade kvar utomlands efter avslutad konferens på lite privat weekendsemester, delat rum med en manlig kollega. Inga problem. :)

Jag vill absolut inte dela rum och/eller säng med någon annan än min sambo. Möjligtvis med mina barn. Jag verkligen avskyr att ligga på sjukhus och bli ihopföst med en/flera vilt främmande människa/or. Det spelar ingen roll att jag under många år ofta sov med folk jag inte kände i olika konstellationer, jag verkligen avskyr det idag. Jag sover helst inte borta alls.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka