Dela sovrum alt. säng med obekant. (Spinoff på gemensamt omklädningsrum.)

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
Sover riktigt dåligt förvisso, då jag också är lättstörd. Kan inte sova bra när en kompis sover över ens.
Jag sover bäst i ett rum där det finns andra människor.
De skall gärna snarka också så är det perfekt. På riktigt alltså.

Men den stackare som skulle dela säng med mig skulle antagligen hitta mig typ över sig.
Jag krälar upp på kuddar och andra när jag sover.

Jag sover bäst i ett rum där det finns andra människor.
De skall gärna snarka också så är det perfekt. På riktigt alltså.

Men den stackare som skulle dela säng med mig skulle antagligen hitta mig typ över sig.
Jag krälar upp på kuddar och andra när jag sover.

Den som delar säng med mig får nog ha skyddsutrustning. Jag fäktar runt så när jag sover så varje morgon har bäddmadrassen flyttats 20 cm neråt och lakanet ligger inte längre på plats

Jag råkade ge ett ex en spricka i revbenet vid ett tillfälle. Den sängen var 210 bred...
Ett annat svarade "på alla sätt. Samtidigt " när jag försökte få honom peka ut en bild på min sovstill för något test...
Det är lite bättre nu när jag både har Sömnmedel och öron proppar. Men det gick upp ett ljus för mig i somras om varför jag varit så trött vissa dagsturer/toppturer på fjällen.Det har varit de nätter vi sovit i fjällstugor (oftast tältar vi) och jag behövt ta dubbel dos medicin och ändå inte sovit tillräckligt väl.
Kön kvittar faktiskt. Problemet Är ju att de existerar överhuvudtaget. J

Jag tar själv medicin för att sova gott om nätterna. I förra lgh sov jag riktigt illa, jag hörde grannarna hela tiden! Nu bor jag i en lgh som är välisolerad och har tysta grannar :love:

Jag sover bäst om jag får sova ensam, natten efter att särbon har åkt brukar bli 14 timmar lång. Jag sover illa med andra i samma säng oavsett om dom bara sover och inte är i närheten av mig.

Det där tycker jag är märkligt... Att man ska behöva dela dubbelsäng på tex konferens

Händer detta på svenska arbetsplatser :eek:?

Både på mitt nuvarande jobb (dansk statlig myndighet) och mitt förra jobb (norsk statlig myndighet) så var det totalt otänkbart att vi skulle dela hotellrum! Bägge arbetsplatser har strikta riktlinjer omkring detta, eftersom arbetstagaren inte ska behöva be om ett enkelrum oavsett vad den har för anledning! Medarbetaren riskerar att känna sig tvungen att berätta varför den inte vill dela säng/rum med en kollega och kan ju finnas tusen anledningar till att den inte har lust till det.

AG har ju inga rättigheter att få information om en arbetstagare kanske har en svartsjuk partner/högljudda nattliga pruttar/natt-ångest/hemlängtan/medicinering den vill hålla för sig själv/anti-snark-maskin/mardrömmar/bettskena/whatever.

Jag kom precis innanför dörren efter att ha varit på tvådagars -kurs och sovit i en skön dubbelsäng med krispiga lakan, heeeeelt för mig själv :D.

Händer detta på svenska arbetsplatser :eek:?

Både på mitt nuvarande jobb (dansk statlig myndighet) och mitt förra jobb (norsk statlig myndighet) så var det totalt otänkbart att vi skulle dela hotellrum! Bägge arbetsplatser har strikta riktlinjer omkring detta, eftersom arbetstagaren inte ska behöva be om ett enkelrum oavsett vad den har för anledning! Medarbetaren riskerar att känna sig tvungen att berätta varför den inte vill dela säng/rum med en kollega och kan ju finnas tusen anledningar till att den inte har lust till det.

AG har ju inga rättigheter att få information om en arbetstagare kanske har en svartsjuk partner/högljudda nattliga pruttar/natt-ångest/hemlängtan/medicinering den vill hålla för sig själv/anti-snark-maskin/mardrömmar/bettskena/whatever.

Jag kom precis innanför dörren efter att ha varit på tvådagars -kurs och sovit i en skön dubbelsäng med krispiga lakan, heeeeelt för mig själv :D.

Vi delar alltid rum på konferens. Jag är dock ensam tjej inom vår grupp så är det bara vi får jag eget rum. En ren kostnadsfråga för företaget tänker jag mig.

Som svar på TS :) :

Jag har inga större issues med typ sovsalar på hostel eller att tillsammans med ett gäng kompisar crasha på några madrasser på golvet hemma hos värden efter en middag eller fest. Kan också sova i till exempel samma tält som "vem som helst" på en festival och har dessutom bott i kollektiv i många år, där det kunde ske att några av oss roomies däckade i nåns säng mitt i en film och sådant.

Men av någon anledning får jag rysningar av tanken att tvingas dela rum med en kollega på en konferens :eek:. Tror att det beror på att jag är väldigt mån om att skilja mellan privatliv och jobb :). Jag kan berätta massa personligt till kollegor och jag hänger gärna med en kollega privat om vi kommer bra överrens, men vissa saker är på något sätt helt uteslutet att blanda in i jobbsammanhang. Lite samma grej som att jag inte spottar i ölglaset tillsammans med vännerna, men inte kan föreställa mig en jobbfest där jag blir redlös och dansar på bordet. Får typ ångest av bara tanken på det :nailbiting:.

Sover för övrigt bäst själv eller med närmaste familjen. Har jag ett val delar jag helst varken rum eller säng med okända, vänner går bra men jag sover inte lika bra som om jag varit själv i rummet/ sängen

Vi delar alltid rum på konferens. Jag är dock ensam tjej inom vår grupp så är det bara vi får jag eget rum. En ren kostnadsfråga för företaget tänker jag mig.

Får ni (i ditt fall dina kollegor) så åtminstone välja vem ni delar rum med :crazy:?

Tänk om det hänt något som gör att det finns en viss person man absolut inte vill sova i närheten av (typ hot/våld/trakasserier/sexuella anspelningar/mobbing eller bara vad som helst man finner obehagligt) och som man inte har lust att ta upp med kollegor eller chefen. Hualigen :eek:!

Jag har inga problem att sova i samma tågkupé som andra, det har jag gjort flera gånger. eller ja, problemet är att tågen är obekväma, inte människorna i närheten (för det mesta).

Annars, nej. Jag sover helst ihoptrasslad med mina hundar eller med någon som jag känner väldigt, väldigt väl. Skulle inte våga sova med helt okända människor.

Jag har väldigt svårt att sova i samma rum som någon annan, förutom min man och barnen. Jag följer inte med på jobbresor och dyl om det innebär att man ska dela rum på vandrarhem eller hotell. Det är alldeles för intimt för min del att sova nära någon som jag inte har den relationen med. Jag har över huvud taget svårt att sova borta, framför allt om man sover över hemma hos någon (även om man ligger i eget rum då). På hotell går det bättre.

Nja, jag är som escodobe, jag har sovit hela uppväxten under en massa läger och i tält och i sovsalar och på flygplatser och var som helst hur som helst. Men inte nu, med åldern har jag blivit mer och mer kräsen, så nu sover jag med mina barn och min man men oftast på soffan i arbetsrummet så jag slipper höra dem och då har jag ändå sömnmedicin också.....
Häromdagen åkte jag sovkupé på tåget och valde bara en med tre bäddar, jag skulle ha två, och visst 17 kommer det en storsnarkare....jag fick inte en blund i ögonen på hela natten, dottern sov som en stock medan jag låg vaken o gnissla tänder. Kul att gå och jobba på morgonen därpå...
Däremot sover jag aldrig med mixat kön, utan bara i typ sovsal bara för kvinnor.

Jag hamnade i samma tågkupe´ som 5 män en gång. Då funderade jag faktiskt en kort sekund på om det var sådär jättebra, men eftersom det var fem fräscha i 20årsålderna (som skulle rycka in i lumpen)så vad hade de för intresse av en tant liksom....
Så intalade jag mig i alla fall och släppte den där tanken. Och sov, ingen av dem snarkade heller...

Men rent generellt så har jag nog blivit kinkigare med åren. Med främmande människor i alla fall. Inget slår eget rum.[/QUOTE]

Vanliga lakan fungerar ju inte.
Det måste vara typ kuvertlakan eller allra helst lakan i stretch.
Varken kuvertlakan eller drapålakan stannar kvar på plats. Övre delen av sängen saknar ändå lakan på morgonen. Skulle nog behöva ett som man drar på hela bäddmadrassen. såsom påslakan på täcket.

Varken kuvertlakan eller drapålakan stannar kvar på plats. Övre delen av sängen saknar ändå lakan på morgonen. Skulle nog behöva ett som man drar på hela bäddmadrassen. såsom påslakan på täcket.

Hur lyckas du dra bort ett kuvertlakan i sömnen?! Mitt sitter så pass tajt att jag får ta i för att få loss det när jag ska bädda rent.

Jag delar helst inte rum med okända. Har ju hänt någon gång i jobbsammanhang att jag delat med en kollega jag har valt eller blivit tillfrågad av. Gillar inte dubbelsängar och dito dyner, vill ha två sängar med egen dyna (privat också). Jag sover lugnt, rör mig knappt och ljudlöst och jag har problem med folk som inte ligger stilla/snarkar/har konstiga ljud för sig.

Som tur är har jag varit chef länge med krav på eget rum.

Hur lyckas du dra bort ett kuvertlakan i sömnen?! Mitt sitter så pass tajt att jag får ta i för att få loss det när jag ska bädda rent.
Tjaaa? Jag har ingen förklaring på det. Men eftersom hela bäddmadrassen kanar ner 20-30 cm och hamnar lite på sniskan så kanske det påverkar. Bäddmadrassen kanar ner trots hög sänggavel i fotändan så de viker upp sig som ett litet berg där. Kuddarna å sin sida försvinner ner mellan själva madrassen och sänggaveln. Jag har ingen aning om vad jag gör i sömnen.

Tjaaa? Jag har ingen förklaring på det. Men eftersom hela bäddmadrassen kanar ner 20-30 cm och hamnar lite på sniskan så kanske det påverkar. Bäddmadrassen kanar ner trots hög sänggavel i fotändan så de viker upp sig som ett litet berg där. Kuddarna å sin sida försvinner ner mellan själva madrassen och sänggaveln. Jag har ingen aning om vad jag gör i sömnen.

Min bäddmadrass kan flytta sig lite (dock inte så mycket för den är väldigt tung) men om ett kuvertlakan åker av så låter det som att det är för stort?

Min bäddmadrass kan flytta sig lite (dock inte så mycket för den är väldigt tung) men om ett kuvertlakan åker av så låter det som att det är för stort?
Ja det är ju möjligt. Vet bara att alla lakan jag testat hittills kanar loss i huvudändan. Det blir som en korv på ena sidan. I fotänden sitter det på plats.

Med okända, tja det skulle nog bero ganska mycket på magkänslan för den människan, annars sover jag verkligen whenever, wherever.
Allt över bekanta är nemas problemas.
Växt upp med en pappa som snarkar så huset skakar så när min pv ursäktande sa första natten att snarkar jag får du väcka mig så skrattade jag bara.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka