Dela sovrum alt. säng med obekant. (Spinoff på gemensamt omklädningsrum.)

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare avslutat medlemskap
  • Startdatum Startdatum
A

avslutat medlemskap

Ja som rubriken lyder, skulle ni kunna tänka er att dela sovrum, tält eller säng med obekanta eller ytligt bekanta av samma eller motsvarande kön? Jag har inga som helst problem med något av fallen och har gjort det flera gånger, ska man sova så får det bli som det blir och man får ta det för vad det är, finns det bara en dubbelsäng tar man den av det skälet att det är förb. hårt att ligga på golvet. Jag har delat säng med både folk och fä och sover som en stock så fort jag lagt mig så att dela säng eller sovrum med mig är totalt ofarligt.

Dela sovrum med okända är väl inte så ovanligt? Jag tänker på olika typer av sovsalar och tillfälliga inkvarteringar, nattåg etc.

Dela säng med främlingar ingår väl ofta i att ha one night stands tex?
Jag antar ts menar utan sex. Jodå, jag har delat hotellrum med båda könen utan sexuell baktanke.

Skulle inte känna mig bekväm med samma säng som obekant. Sovrum ok om vi var flera och jag kände nån till iaf. Men skulle undvika så långt de går.

Nej.

Inte för att jag är blyg/pryd/rädd eller så; utan för att jag sover så dåligt och är så lättstörd. Om jag skulle dela säng med okänd skulle jag ligga vaken och förmodligen vara förbannad för att vederbörande andas för hårt/snarkar/rör på sig/ osv osv

Ja som rubriken lyder, skulle ni kunna tänka er att dela sovrum, tält eller säng med obekanta eller ytligt bekanta av samma eller motsvarande kön? Jag har inga som helst problem med något av fallen och har gjort det flera gånger, ska man sova så får det bli som det blir och man får ta det för vad det är, finns det bara en dubbelsäng tar man den av det skälet att det är förb. hårt att ligga på golvet. Jag har delat säng med både folk och fä och sover som en stock så fort jag lagt mig så att dela säng eller sovrum med mig är totalt ofarligt.
Varför skulle man dela säng med obekanta?
Jag har delat rum när jag bott på vandrarhem.

Delar sovsal konstant.

Var på väg att dela dubbelsäng med en då nästintill okänd karl, men vi turades om med soffa och säng istället (delvis för att vi egentligen inte fick dela rum för universitet då de har en strikt no mixed gender policy). Jag hade nog inte brytt mig så mycket, men han var nog lite bekymrad :rofl:

Dela sovrum eller sovkupé på tåg/motsv - visst, inga större problem. Tänker mer på stöldsskyddshänseende än kön i ett sådant läge. Fast så är jag ju man också, som sagt.
Dela säng med obekant... njae. Avstår gärna i möjligaste mån, om inte sammanhanget är på det tema @Petruska nämnde ovan. :)

Jag sover väldigt ogärna i samma rum som någon annan än min sambo. Dels beror det på att jag har sömnproblem och kan vakna skrikande i panik av en hallucination - något jag blir orolig för ska hända när jag sover med människor jag inte känner. Har av den anledningen slutat sova i sovsal på hostel eftersom jag den senaste gången skrämde alla halvt till döds. Sedan är det också så att jag inte känner mig bekväm med att sova med andra, och verkligen inte människor jag inte känner. I somras ville en bekant, som jag visste var intresserad av mig, sova kvar hos mig efter en vinkväll med några vänner och jag kände instinktivt att jag inte ville det. Jag har kommit underfund med att jag helt enkelt inte litar särskilt mycket på män längre, jag litar inte på att ingenting ska hända mig efter att jag halvt däckat efter en massa vin.

Jag har svårt för att sova i samma rum som andra människor/djur, även sådana jag känner.

Jag med!

Och dessutom har jag svårt att somna, för att inte nämna somna om, så den/de som sover i samma rum som mig, blir garanterat störda, i synnerhet som jag ofta "måste" plocka fram en bok och läsa en stund för att kunna somna/somna om.

För mig är det ingen skillnad på kända eller okända, jag avstår helst.

Men det skillnad på olika situationer, och det är skillnad på hur det var när jag var yngre och hade en bättre sömn.

Fjällstuga eller tält i samband med vandring och halvbekanta, kompisens sommarstuga i samband med festlighet eller ett hotellrum i storstad med helt okända är så väldigt olika situationer.

Har inge problem med att dela varken säng eller rum med någon jag inte känner mer än ytligt. Däremot har jag problem med att somna så den stackars personen som delar säng/rum med mig bör inte vara lättstörd på något sätt.

Jag har inga problem med att dela sovrum med okända. Nu när mina avkommor börjat tävla lite mer i friidrott så blir det några ggr om året som vi är iväg lite längre bort och då bor på luftmadrass i gympasal eller liknande.
Däremot vill jag nog helst slippa dela säng med okända, men jag kan sova i samma dubbelsäng som nån vän eller så.
(jag ägnar mig inte åt ONS, så den biten är inte relevant i mitt fall)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka