Så otroligt nedvärderande sätt att skriva!! Jag är inte en person som klagar på mat, äter det mesta och har tyckt att skolmaten varit god. Bara för att DU tycker att en maträtt är god behöver inte det betyda att alla andra som inte gillar det är kräsna.
När jag låg inne under 10 dagar kom maten inte ens ifrån samma stad, utan tillagades ett par mil därifrån. Jag är i princip "uppvuxen" på den mat som sjukhusets centralkök tillagat tidigare, men som lades ned pga besparingskrav, så jag vet hur god sjukhusmat KAN vara, men också hur fruktansvärt äcklig den kan vara. Min mor som jobbade i centralköket (det var därför jag åt mycket mat därifrån, men också då jag låg inne mycket som barn) var så ledsen när hon såg vad som nu serveras uppe på avdelningarna.
Sen att en sjuksköterska satte igång alla hjärnspöken hos mig som gjorde att jag bara åt en halv potatis om dagen och fick ligga kvar extra med dropp pga det, är en annan femma.. (Bland annat fick jag inte välja fisken för den var panerad = onyttig, över nötköttet som jag inte äter).
Fast många är gnälliga och klagar bara för att. Samma med skolmat och mat för äldre. Kommer inte ändra min åsikt så du slösar bara din tid