Varför läste jag den här tråden. Jag är helt livrädd för att bli inlagd och behöva dela rum. Hittills har jag varit inlagd tre gånger som vuxen (förutom psykiatrin då), alla gångerna har jag varit tillräckligt bra för att kunna ta mig därifrån så när de föreslagit inläggning har jag sagt att det inte går för att jag inte klarar av att dela rum. Tror personalen insett att jag varit helt skräckslagen inför det, och att det inte handlar om att jag tycker det är lite jobbigt och obekvämt. Alla gångerna har de fixat enkelrum åt mig, ena gången på en barnavdelning
för att de insåg att jag inte kunde dela och de tyckte det var olämpligt att jag åkte hem. Och de lät inte ens som jag var besvärlig. Så himla fin personal, första gången sa jag hela tiden till min kompis som var med mig mycket att "alla är så himla snälla här" för jag hade bara psykiatrin att jämföra med. Alltså givetvis brukade det finnas några bra på psyk också men här var ju alla supergulliga och trevliga hela tiden.
Merparten av oss fixar ju delade rum, även om vi inte älskar det, så jag tror de löser sånt när kris uppstår
Nya sjukhus får ju enkelrum, så jag antar det är på frammarsch. Jag tycker inte du ska oroa dig, och vi andra som hamnar bredvid de totala stolpskotten kan välja på att härda ut eller prata med personalen.