Dela filer mellan två datorer

3

300hk

Hejsan..

Ska försöka förklara så alla förstår.:) Jag har en vanlig stationär och en bärbar.. Jag har en sladd mellan dom som jag har kunnat använda inernet på den bärbara och samtidigt kunna dela filer mellan datorerna. Men det blev något fel på den bärbara så allt försvann så man fick rensa datorn osv. Men nu är den som ny,jag har kvar installationerna att dela filer på den stationära. Men på den bärbara har jag glömt hur man gör och någon som kanske kan förklara lite på ett enkelt sätt så man slipper att ringa sitt ex...:crazy:
 
Sv: Dela filer mellan två datorer

Det är XP på båda. Kom inte ihåg vad sladden heter men jag tog en bild på den så man vet hur den ser ut iallfall...:)

Bild002.jpg
 
Sv: Dela filer mellan två datorer

Ser ut som en nätverkssladd...
Det är rätt lätt att fixa med hjälp av en diskett som installerar lokalt nätverk, den skapar du på den stationära.
Kontrollpanelen|Guiden konfigurera nätverk...
 
Sv: Dela filer mellan två datorer

Okey.En diskett..Har ingen sån,går det utan?
Måste man göra något med den bärbara efter man har gått igenom kontrollpanelen på den stationära?
 
Sv: Dela filer mellan två datorer

stod att man skulle ha en installeringsdiskett...Om jag åker och köper en så borde det funka eller är det en speciell diskett??
 
Sv: Dela filer mellan två datorer

Eh? Du skapar en "installationsdiskett" för nätverket i guiden, men har för mig att det går med WindowsCD'n också. Du är hundra på att nätverkskortet funkar på den bärbara då? För annars är det inte anslutningen som är problemet.
 
Sv: Dela filer mellan två datorer

Jaha okey,trodde man var tvungen att ha en speciell diskett. Ja jag är säker att kortet funkar på den bärbara...
Ska kolla om allt funkar annars hör jag av mig med lite gnäll..:angel:
 
Sv: Dela filer mellan två datorer

300hk skrev:
Ja jag är säker att kortet funkar på den bärbara...
Hur vet du det om du inte får igång nätverket?:smirk:

Edit: Jag menar att drivrutinerna kanske rök också...
 
Sv: Dela filer mellan två datorer

Så nu körde jag igenom guiden på en stationära och satte dit disketten på den bärbara. Tryckte som dom s amen det kom upp likadant som på den stationära. Ska man göra samma sak då eller?
 
Sv: Dela filer mellan två datorer

På den stationära ska du välja det alt. där man ansluter direkt till internet och på lappen genom en annan dator. Sök i Windows-hjälpen för mer info.
 
Sv: Dela filer mellan två datorer

Tack för hjälpen, nu funkar det...Trodde jag skulle bli galen innan, men lite tålamod så funkar allt...:angel:
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 558
Senast: cirkus
·
B
IT & mobiler Spelar det någon roll vad man väljer idag? Tycker de bärbara gått ner mycket i pris och har högre prestanda än för några år sen (jämfört...
Svar
3
· Visningar
2 769
Senast: eerijka
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 230
Senast: lilstar
·
IT & mobiler Min "svärmor" behöver hjälp med att fixa trådlöst internet till sin stationära datorn. Hon är obotligt trött på sladden som går genom...
Svar
4
· Visningar
6 846
Senast: tomten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp