Deklarationen 2014

Sv: Deklarationen 2014

Det är väl inget att hoppas på när ni tycker att vi inte ska ha låga skatter här i landet. Ska vi inte hjälpa dom som har det svårt

Och vad är det för fel på dig?

Har jag betalat in för mycket så vill jag ha tillbaka mina pengar! Jag har faktiskt också nytta av dom, tro det eller ej!
Det är inte så att jag har världens fetaste inkomst.

Dessutom är det otroligt svårt att få SKV att behålla skattepengar som är över efter beslutad skatt. Då får man helt enkelt deklarationsfuska åt andra hållet.

Bättre att ta pengarna och donera till välgörande ändamål man känner starkt för.

Har man råd att avvara pengarna till välgörenhet så kan man absolut göra det :)

Nu brukar jag alltid få tillbaka minst 5000 kr och dom lär behövas till husrenoveringen i år då vi ska byta två ytterdörrar. Dom är svindyra att köpa och sätta in med hjälp av hantverkare :crazy:

Vad är det som påverkar skatten vad det gäller hus?

Vi köpte ju hus förra året och det enda jag vet är om jämkningen, men finns det annat med som påverkar?
Bostadslånet?

Jag får tillbaka drygt 2000 kr och då ska jag lägga på lite resor på det (men det är lite). Mannen får 15tkr + reseersättning så det ska direkt in på sparkontot så att vi kan fixa badrummet :) Jag ska be arbetsgivare att dra lite mer än normalt till nästa år, bara för att det är så skönt att få den där extra slanten till sommaren.

*kl*

Får tillbaka nästan 5 500 kr. Min enda inkomst är lite pengar som kommer från en pensionsförsäkring mamma och pappa hade, i övrigt lever jag på CSN, så de tyckte väl att jag skattat lite väl hårt på de kronorna.

Me too.

Pengar tillbaka ( ca 17000kr med ränta) men lär få den granskad. Vilket är fånigt då jag för i år har jämkning som redan är granskad...

:D Det var bra.
Jag kunde inte hålla mig vänta på posten så kollade på Skatteverket nu.
Får tillbaka några tusen från huslånsräntan.

Alltså, var står det om man får tillbaka/måste betala mer? Jag hittar inte :p

"fliken" skatteuträkning och sen Nästa.

(Och ska du göra några avdrag så får du lägga in dom innan)

Höga resekostnader till och från jobbet och det strulade med min adressändring. Så skatteverket har beslutat om ett annat datum än det jag faktiskt flyttade.

Det värsta som händer är att jag får tillbaka lite mindre eftersom det inte gäller hela året.

Vad finns det för saker man kan göra avdrag på?
Har aldrig gjort något avdrag tidigare. Enda skillnaden mot förra året är att vi nu äger ett hus och jämkar inte, så jag borde väl inte ändra någonting?

Jag får tillbaka 7246 kr :)

Men får se hur det går för mannen, har jag otur får jag betala hans skuld med mina pengar :meh:
OM han ska betala tillbaka detta året med. Väntar med spänning tills han kommer hem.

Får du behålla dina nu lil-sis?
Jag fick tillbaka hela 525. Undrar om de verkligen mäter ut så låga belopp?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 029
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag misstänker att min nya arbetsgivare drar bort för lite skatt på min lön, skillnaden mellan min egen ungefärliga beräkning och vad...
Svar
18
· Visningar
835
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 176
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama