Deklarationen 2014

Sv: Deklarationen 2014

Jag har verkligen ingen aning! Blir inte klok på hur de räknar. Har i många år fått tillbaka flera tusen och förra året fick jag helt plötsligt betala 207 kr, så något hade uppenbarligen ändrats då. Vad vet jag inte.

Återstår att se på torsdag hur det blir den här gången :nailbiting:

Jag hoppas att det går hyfsat jämnt upp i år. (Vanligtvis får jag tillbaka 5-10' eftersom jag är extrajobbande student som brukar be arbetsgivarna att dra full skatt. )

Förra året var läget dock lite annorlunda. Hade 3 jobb varav ett inte drog full skatt. Det var välkommet just då, med skadad häst och mycket andra utgifter så behövde jag min lön helt enkelt. Jag gillar annars som princip att få en välkommen klumpsumma i slutet av vårterminen, så klarar man sig bättre till sommarlönen dimper ner.

Har inte orkat räkna efter på förhand, men som sagt, jag hoppas att det går ungefär jämnt upp.

*kl
Har inte räknat på det, men borde få tillbaka en del. En hel del hoppas jag iom att jag precis beställt fönster till huset... :)

Jag loggade in på skatteverkets sida och fick upp resultatet av deklarationen. Men jag har svårt att förstå vilken summa som är det jag ska betala eller få tillbaka? Hur benämns den posten?

Men va? Kunde du logga in? För mig funkar det inte :(

För mig är "Inkomstdeklaration 1" fortfarande stängd, men har sidan uppe och uppdaterar under dagen för att vara på säkra sidan ;)

Du får rapportera om när det funkar! :D

Jag loggade in på mitt skattekonto men det är nog inte rätt ställe att kolla..

Det brukar väl stå: Du ska få tillbaka el. Du ska betala vid den aktuella summan?

Jag har alltid fått tillbaka så det hoppas jag på i år med, skulle sitta bra med återbäring nu när jag är föräldraledig. Jag kommer vara en av dom som tjuvkikar på internet, och deklarar samtidigt.

Sambon åkte på restskatt förra året då han tjänat för mycket, helt ologiskt egentligen. Man får tydligen en "straffavgift" om man tjänar över 500´per år. Han bytte jobb förra året till en lägre årsinkomst så hoppas han får återbäring i år :D

Men det är väl bra med extra skatt eftersom ni tycker att vi inte ska ha låga skatter här i landet. Ska vi inte hjälpa dom som har det svårt här i landet

kl

Nervös! :nailbiting: Har fått tillbaka de senaste åren och jag hoppas verkligen att jag får tillbaka även i år, men jag har jobbat på ett antal olika ställen samt varit sjukskriven en del i början av 2013. Hoppas att både jag och mannen får tillbaka, för vi skulle behöva göra om vårat badrum och det kostar ju multum :yuck:
Men är det inte bättre att hjälpa dom som har det svårt här i landet eftersom ni tycker att vi har för låga skatter numera

Kanske finns dom här som har svårt att klara restskatt. Det har inte slagit dig eller?

Brukar få tillbaks någon tusenlapp men nu har jag sålt lite fonder så tror det går jämnt ut för mig som det står på pappret. Sen gick företaget i vinst första gången förra året och så blir nog att betala någon tusenlapp men det är redan undanlagt :)
Har näringsverksamhet så betalar hellre in än att pengarna får ligga med världens sämsta ränta till höst/vintern.

Kanske finns dom här som har svårt att klara restskatt. Det har inte slagit dig eller?

Alla ska väl betala skatt på inkomster eller...........Om man vill ha högre skatter här i landet för att hjälpa dom som har det svårt så får man väl finna sig i att betala skatt eller....

Fast det är ju inte samma sak.
Jag betalar gärna skatt, men tänker inte betala mer än det är bestämt. Pengarna som blir över bestämmer jag sen själv över vilka jag vill ge dom till, det är inte så att jag skänker bort pengar till "staten" för att de är så snälla och fina...

Alla ska väl betala skatt på inkomster eller...........Om man vill ha högre skatter här i landet för att hjälpa dom som har det svårt så får man väl finna sig i att betala skatt eller....

Ursäkta men... Vad i helvete har det att göra med huruvida man har betalat för lite eller för mycket i skatt under inkomståret!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
30 029
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag misstänker att min nya arbetsgivare drar bort för lite skatt på min lön, skillnaden mellan min egen ungefärliga beräkning och vad...
Svar
18
· Visningar
835
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 176
Senast: Acto
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
1 017
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama