Från det en till det andra... Igår kväll återuppstod karln igen
Han frågade hur det var med mig. Efter en veckas radioskugga. Alltså han beter sig aningen märkligt, men det har jag ju redan noterat. Jag börjar tänka att han har nån komplicerad anknytningsmodell som blir livrädd, ignorerar, saknar och sedan måste komma igen. Som att han kan inte vara utan mig men han går under jord så fort det verkar bli nåt. Antingen det, eller så är han bara ett jävla svin. Det märkliga att jag får inte ihop svineriet med hur han väl är när vi ses, bara däremellan när jag övertänker. Han har inga skitbeteenden irl så att säga, tvärtom.
Nåväl. Såg meddelandet först imorse eftersom jag ignorerat aviseringar från honom. Som jag har grunnat på vad jag ska säga den dagen har hör av sig, jag trodde förvisso det skulle dröja längre men jag har skrivit säkert hundra potentiella svar. Både i sann bitterhetsanda, affektion, saklighet och diplomati och jadajada. Naturligtvis inte med avsikten att skicka utan bara för att skriva av mig och reda ut mig själv i detta.
Sen har jag landat i att jag ska inte säga ett jäkla piss om det som är, annat än öga mot öga. Och det blir nästa gång vi ses, vilket lär ske. Nån gång, inget vet när. Men nu har jag distanserat mig så mkt att jag kan göra det men jag har bara en chans på mig, med facit i hand är jag alltid kall först gången vi ses efter liknande radioskugga och sen om vi fortsätter ses är jag alldeles för emotionell för att orka. Så det måste bli nu härnäst. Jag orkar inte med detta längre.