Men om det inte är krav så förstår jag inte vad det är som ska pratas om? Det behöver inte vara orimligt bara för att jag använder ordet krav, du kan ha jättebra anledningar till att vilja ha det på ett sätt eller annat. Jag tyckte jag var tydlig med att det är svårt för mig att förstå, och att just jag ser många krav som orimliga för mig. Alla är inte som jag, och det är helt ok.Varifrån får du att prata om sex och vad man föredrar/gillar är att ställa krav
Den enda som gör den parallellen är liksom du..
Ja, krav. Som jag svarade till Gnist ovan så behöver det ju inte vara negativt för dig att ställa krav som jag kanske inte ställer.Krav?
Jag är alldeles för gammal för att hålla på och anpassa mig och vill inte att min partner ska göra det heller.
Finns liksom ingen anledning när det går att hitta någon som matchar.
Sen kan man såklart ändra sig men då får man ju ta det när eller om det sker.
Precis som med allt annat
Måste man jobba med allt i en relation låter det inte som någon vidare kul relation
Jobba var kanske ett dumt ordval, för inte ska det kännas jobbigt. Det brukar ju inte göra det, om en älskar någon. Kan en bara älska någon som är kompatibel sexuellt (vad det ens betyder - jag vill inte fråga om detaljer men jag förstår fortfarande inte riktigt exakt vad det är i det här sexsnacket som ska vara 'rätt') så är det ju så. Inte så för mig, men som jag sa innan, alla är inte som jag, och det är helt ok.
Och hade jag fallit för någon med vissa kinks som måste uppfyllas så hade jag uppfyllt dem i mån av laglighet och förmåga. Eller gett personen i fråga fria tyglar att fixa det på annat håll om den vill. Eller löst det på något annat sätt. Och hade jag haft kinks själv, så hade jag aldrig ställt kravet att min partner ska ha samma eller ens vara med på något hörn om de inte absolut vill.När det handlar om kink så är det ju ofta inte ens sexuellt utan en dynamik, ett sätt att samspela. Jag är demi, så gnugga kroppar/orgasm är helt ointressant, men genom att bejaka mina kinks så höjs min livskvalitet med många 100 procent. Skulle aldrig få för mig att inleda ett vaniljförhållande igen, efter att ha upplevt hur det är att inte behöva skämmas över det jag VILL. Att min partner matchar mina kinks tar fram en glöd i mig som jag tror att "normies" upplever vid sex.
Jag tror nog att min syn på sexets oviktighet i förhållande till kärleksrelation är mycket annorlunda från normen (om det nu finns en sån). Skulle lätt kunna ha en partner som aldrig vill ha sex, och lika lätt ha en partner som vill ha det flera gånger om dagen. Så mycket annat som är så mycket viktigare för mig!