Men du? Livet funkar ju inte så att saker är antigen positiva eller negativa, det går upp och ner hela tiden och inget är enbart bra eller (enbart) dåligt... Jag tror att sociala media lurar oss genom att de flesta visar upp en "glansbild" av sina liv där allt är perfekt, men om man tittar lite djupare så är det inte alls så som det ser ut på ytan. Dock så kan man välja att fokusera på antigen det positiva eller det negativa. Som med förhållanden - jag skulle kunna säga såhär i efterhand att jag önskar jag aldrig träffat DB t.ex., efter att ha blivit lurad, besviken, hjärtkrossad, m.m. Men jag är istället GLAD att jag träffade honom pga allt det positiva han ändå tillfört mitt liv, och hur mkt jag lärt mig om mig själv, så jag försöker låta bli att fokusera på det som varit dåligt.
Angående "din" kille så tycker jag det är ledsamt att du nu verkar ha gett upp honom utan att ens (med mindre jag missat) ha haft det där samtalet ang. hur du mår när ni inte ses, och utan att ha testat att höras av på telefon istället för att bara skriva, som flera föreslog. Måhända att förhållanden är enkla och okomplicerade för vissa, men min erfarenhet är att man oftast får vara beredd att kämpa lite för att det ska fungera optimalt.
Hoppast verkligen att du hittar något som får dig att tycka om livet lite mera, oavsett om det är kärlek eller något annat.