Riley

Trådstartare
Ni som har degus eller andra omöjliga gnagare, vad använder ni för burar när de ska transporteras till exempelvis veterinären? Fasen, det är ju helt omöjligt att hitta en bur i behändig storlek som de inte gnager sönder och tar sig ut ur inom fem minuter :mad:

Sv: Degus

testat kattbur?
eller sån här plastbur med lock, som man bland annat kan ha ex vandrandepinnar i..?

hmm.. men det finns nån äldre modell av kattbur som är gjord av galler, kolla på loppis eller auktioner.. :)

Okej, tack för tipset. Bara att hoppas att de råkar få in någon sådan snart.

Det ska finnas nån slags transportbur helt i galler, förutom botten då. Lite låg kant bara, annars lär den ju kanske fungera. Du kan ju höra med djuraffären om de vet vad det är och kanske kan ta hem :)

Annars lär det väl finnas små hundburar som kan fungera. På med ståltråd eller annat för att göra öglorna mindre bara och så på nåt att ha som handtag.

KatteTransportbur.jpg

Inte en sån jag menade men iaf, nåt sånt här lär ju kunna funka också :)

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 084
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 312
Senast: Buongusto
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 063
Senast: AraSlei
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 070
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar