Defragmentering

Sv: Defragmentering

Kontrollpanelen => Prestanda och underhåll => Ordna om objekt på hårddisken så att program körs snabbare

Finns det en sådan :confused:

Vad har du för OS?

I XP hittar du defraggen under
start/alla program/tillbehör/systemverktyg

Finns det en sådan :confused:

Vad har du för OS?
Han/hon sitter på xp med kontrollpanelen stäld i kategoriläge

för er som sitter med klassiskt läge är sökvägen

kontrollpanelen>Administrationsverktyg>Datorhantering>lagring>diskdefrag...

jag brukar högerklicka på "start" och ta "sök" o söka upp defrag... tycker det är enklast... (har win98)

Hur vet du vilket OS och vilka inställningar TS har?

Det går lika bra att använda sökvägen jag angav här ovan i klassiskt läge.
Jo, jag är 100% säker på det! Då jag har både XP Home och Pro i klassiskt läge

Hur vet du vilket OS och vilka inställningar TS har?

nu svarade inte jag på TS inlägg utan ditt och utökade gnist svar till TS

Med största sanolikhet använder han/hon xp hade TS använt något annat så tror jag att TS skulle ha skrivit det... om nu TS inte använder Xp så kommer TS skriva det i såfall

Tyvärr är jag inte böjd att hålla med dig i ditt antagande om att TS hade skrivit infon i huvudinlägget om det inte varit XP denne frågade om.

Jag har varit med sedan starten av Bukefalos (även på Stallet.com-tiden) och jag vet att de flesta som skriver liknande trådar inte har en aning om ens vad operativsystem (OS) är och ännu mindre vad de har för OS.

Därför lägger jag standardmässigt in den frågan, men här ovan missade jag att skriva ut ordet operativsystem, med förhoppning om att andra som läser inlägget kanske tar med den infon när det är deras tur att skapa en tråd :idea:

Att nästan 90% av Bukefalos användare använder sig av XP är en sak men man kan därför inte utgå ifrån att just TS gör det.

Dessutom så spelar det ingen roll om man använder klassiskt läge eller eller kategoriläge i XP om man använder start/alla program/tillbehör/systemverktyg. Den sökvägen funkar i bägge lägena :angel:

Dessutom så spelar det ingen roll om man använder klassiskt läge eller eller kategoriläge i XP om man använder start/alla program/tillbehör/systemverktyg. Den sökvägen funkar i bägge lägena :angel:
Tyvärr har du fel om du använder win 98 win2000 winme win95 eller om du valt klassisk startmeny i xp är sökvägen start>program>tillbehör>systemverktyg

****Stor petig utan dess like smilie****
källa:
http://toastytech.com/guis/indexwindows.html
bilder på engelska versiner men ni kan översätta själva

Tyvärr har du fel om du använder win 98 win2000 winme win95 eller om du valt klassisk startmeny i xp är sökvägen start>program>tillbehör>systemverktyg

Hmhm, hur står det till med läsförståelsen??? :angel:

*Ännu petigare smiley*

Är väl precis det jag skrivit ovan fast jag valde att använda "alla program" istället för "program". Eller läser jag sååå fel :confused::eek:

Nu tänker inte jag fortsätta den här löjliga orddivideringen längre, men jag rekommenderar dig att använda dig av ett rättstavningsprogram och att läsa igenom det du svarar på ordentligt, då väl du precis som jag har dyslexi.

Hmhm, hur står det till med läsförståelsen??? :angel:

Ja du det kan man undra... prova lösa mitt inlägg igen

Det kan vara så att jag hänvisar till fakta men jag kan illustrera i bilder i stället

klassisk.jpg

standard.jpg

Är det moderatorn A_K_N eller användaren A_K_N som svarat mig nu?

Vilket som så är det tydligt att man ska attackera stavning eller grammatiken när allt annat misslyckas....Får jag föreslå att du tar en titt på reglerna ,Det står ingenstans att man måste stava korrekt i alla inlägg men däremot står det om personangrepp
Om jag har dyslexi eller är allmänt kass på svenska språket har inte du med att göra

Kod:
För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). 
Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet.
 [COLOR="Red"]Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp[/COLOR].

Åh nej, har Dator fått två dryga fåntrattar istället för bara en?
Och de huserar runt i samma tråd, till råga på allt! :)

Öhh, ni skrev ju likadant. Det kan ju till och med jag läsa. ENDA skillnaden...A_K_N skrev: alla program och du skrev program...

Nu tänker inte jag fortsätta den här löjliga orddivideringen längre, men jag rekommenderar dig att använda dig av ett rättstavningsprogram och att läsa igenom det du svarar på ordentligt, då väl du precis som jag har dyslexi.

Finns det några program som kan rätta till grammatiken och ordföljden så rekommenderar jag dig att använda det då du väl precis som jag har dyslexi.

Dina meningar är ibland svårtydda pga detta och jag hade varit tacksam om du kunnat använda det programmet eftersom det är otroligt svårt för mig att läsa och förstå meningar när dom är skrivna på ett språk som grammatiskt och ordföljdsmässigt är fel.

Ser du A.K.N hur hemskt mitt inlägg ser ut? Jag tycker det är fruktansvärt att du som dessutom är moderator på detta forum kan hålla på och hoppa på användare som du gör, sedan bryr jag mig inte om du svara som vanlig användare, netikett ska väl användas av dig med eller hur!?

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
343
Senast: sweep
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
534
Samhälle För att länka till den andra tråden om att begränsa paddor. Flera skolor i Europa har börjat förbjuda mobiler under skoltid. Är det...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
8 165
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka