Definition av långritt

C

CeciliaW

Vad är din definition av långritt? Är det en timme, två, tre? Eller är det en ritt som pågår under flera dygn?

Sv: Definition av långritt

Långritt är väl allt från 4-6 timmar och framåt, helst en hel helg. Tre timmar är en vanlig ritt tycker jag.

För mig är det långritt om det blir mer än 1mil :)

En långritt är när man rider längre än man brukar.

För övrigt är en långritt vad man gör den till, allt från 3 timmar till 20 mil eller mer.

Jag red Bukeritten i somras. DET var en långritt. 20 Mil på 5 Dagar. Men kul var det :love:

I September ska jag rida från Österrike till Tyskland under 4 dagar ca 15 mil samt Bukeritten på 20 mil igen...:banana:

För min del tror jag att "långritt" är en ritt som varar längre än 3 timmar och innefattar fika :D

CeciliaW skrev:
För min del tror jag att "långritt" är en ritt som varar längre än 3 timmar och innefattar fika :D

:D Tänkte precis lägga in en kommentar om att långritt innefattar minst en fika :D

CarolaLind skrev:
En långritt är när man rider längre än man brukar.

För övrigt är en långritt vad man gör den till, allt från 3 timmar till 20 mil eller mer.

Jag red Bukeritten i somras. DET var en långritt. 20 Mil på 5 Dagar. Men kul var det :love:

I September ska jag rida från Österrike till Tyskland under 4 dagar ca 15 mil samt Bukeritten på 20 mil igen...:banana:

Hej! jag blev lite nyfiken på den här bukeritten. skulle du vilja skicka ett mejl med lite info? //Jessica:)

Vanliga ritter för mig är mellan 1 timmer till 2 timmar.
Så långtur är för mig mer än 2 timmar.Men när jag ska ut på långtur brukar de bära iväg runt 10 och kommer hem till stallet åter vid 18:00 tiden om inte längre:love:

ska rida långritt i helgen och det är 2 timmars ridande + paus för korvgrillning :D

En normal tur: 1-2 timmar
En längre tur: 3-4 timmar
En lång tur: Borta över halva dagen :D

CeciliaW skrev:
Vad är din definition av långritt? Är det en timme, två, tre? Eller är det en ritt som pågår under flera dygn?

Allt som innebär att man tar med sig proviant! :d

Jag tycker en långritt är när man rider mer än 3 timmar ( kortare kan också räknas som långritt ifall man har riktigt ont i baken efteråt:p eller om man har fika med sig )
Längtar till snön försvinner så man kan ta och rida på nån riktigt lång ritt ( har inte ridit ut längre än 2 timmar på min häst än )

CeciliaW skrev:

Långritt tycker jag är när man ger sig ut över flera dagar med övernattning. Nöjesridning.

Långtur då är man ute minst 2 timmar. Det är ridtur som bara är till för nöjesridning.

En träningsrunda kan vara allt från 1 timme till 5 timmar och 1 till 5 mil. Då är man inte ute på tur.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
526
Senast: Bufera
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 956
Skola & Jobb Jag är tjänsteman inom offentlig sektor och har blivit inkallad av min chef under några dagar under min semester. Min chef har sagt att...
Svar
10
· Visningar
1 055
Senast: warg
·
Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
479
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama