Defileringsvolten nära publiken

tinafinis

Trådstartare
Jag tycker det är bra att publiken kan komma fram och kika på hästarna.
Man pratade om att den i gävle kanske var lite smal om hästarna skulle börja bråka.
Någon som sett jägers def.volt??? Jag vet inte om det är ändrat där nu, men tidigare så var det ju staket inne i den smala ovalen (ämnat till galopörerna??) och oftast gick det väl rätt bra där inne?

Vad tycker ni om detta?
Kul o visa upp hästarna lite ju!

Sv: Defileringsvolten nära publiken

jag va uppe på gävla igår och fick inviga den nya defileringsvolten :angel: den va....ja, helt ok. hästarna brydde sig inte ett skit om att en massa människor stod och glodde. dock är den byggd i sluttning vilket jag tyckte va lite irriterande. jägers har jag ingen aning om hur den ser ut.

Staketet på Jägers plockas ner inför travdagarna och sätts upp på galoppdagarna.

Ok, för det var lite läsktigt ibland.
Vi hade en häst vi inte vågade gå in där med vill jag minnas.

"Russet": Jo det är en smal oval där det får plats ungefär två hästar i bredd.

Sist vi var där satt staketet kvar, det var V4 med triogalopp, så det var nog därför.
men hästarna reagerade inte :laugh:

Överdrev nog lite med smalheten. Men det var ju värre innan när staketet var i mitten av "volten".
img_46c9c6fff007a.jpg

Anym: Nej dom e nog inte rädda för staketet men de kan ju bli trångt o lite att fastna i.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
718
Senast: Miingla
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Burkmat
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025