Debuterar på Torsdag!

B

BJÖRKIS

Snart är det dags för 3-åringarnas första löp, 1200 m DT på Jägers. Ska bli himla spännande att se hur de klarar sig, det är inte mindre än 6 debuterande med i loppet så det kan bli en ganska öppen historia, de flesta är dock 4 år och hela startfältet rymmer 13 hästar! Inte dåligt minsann.
Favorit är Exir, och det vore väl faktiskt konstigt om inte han gick först fram o nosade till sig pengarna.
Själv hoppas jag mkt på Nariaat, en snabb häst som redan visar ett fint löphuvud, han föredrar korta distanser och kommer han bara iväg bra hoppas jag på pengar. Nackdelen är att han aldrig varit på Jägersro men han brukar inte stressa upp sig i onödan.
Känns som en evighet tills dagen kommer, men så himla roligt det ska bli. Jag vet att det är deras första start och kommer vara jättenöjd om jag ser att de kämpar ärligt och sköter sig på ett bra sätt.
Nogaar har nerver och jag ber till gud att han inte uppför sig som ett svin i ledvolten, :crazy: det gjorde han i kvalet på Täby. Men så fort ryttaren kommer på lugnar han ner sig och fokuserar sig på arbete, det är iaf bra.
Kommer självklart uppdatera om hur det gick för dem.

Åh va spännande!! :bump:

Du vet att jag kommer hålla tummarna hårt för dom !!! Ska tänka på er på torsdag!

:love: Gud vad ni är underbara! Blir så glad av att läsa era inlägg! Jag börjar få fjärilar i magen, så på Torsdag natt vet jag en som kommer att sova som en gris efter att ha varit laddad i flera dagar, ha ha :D.
Har varit ute o joggat pållarna och de känns väldigt pigga och fräscha, önskar bara att lilla hingsten kunde dra upp sin buk snart, ser nästan dräktig ut, hi hi :o.
Men han verkar inte bry sig om det, man kan inte tro att han är den bättre av hästarna om man tittar på dem, valacken ser mer färdig ut.
Troligtvis har han mage eftersom de äter ganska mkt hö, jag vill inte minska ned på det eftersom hästar ju från början är gräsätare, vill inte riskera magsår eller fula ovanor bara för att han ska se slimmad ut, skulle tippa på att han drar ihop sig mer när han har ett par löp i kroppen, det brukar ju göra susen.

Göteborg blir det om ett tag framöver, hoppas att få träffa någon av er där då, om ni inte ska upp till Täby den 29 Juni förstås? Planerna är att de skall starta där uppe oxå, känns ganska lagom med 2 löp/månad, det beror självklart på hur hästarna känns.
Pussar o kramar på er :bump:

Lycka till! kommer säkert att ordna sig bra! Jag har själv en häst som snart ska debutera(första start på tre år) så jag förstår precis hur du känner....

Tack tack, lycka till själv! Det är alltid spännande att se hur det går, man vet ju aldrig förrän efteråt! :D

Vad är det för en liten pålle du har då? Alltid roligt o höra vad andra har för hästar.

Hoppas d går bra för dom!! Hästen jag rider + en till från stallet skulle egentligen kvalat på torsdag, men d får vänta lite till.. synd annars hade jag titta på dina hästar!! :smirk:
Får hoppas att d sammanfaller nån annan gg istället!! :bump:

Den hästen som snart ska ut heter Seduce me. Ett riktigt fint sto med höga fartresurser. Har vilat från och till i tre år. Har gjort henne mycket gott! Får se vad hon kan visa i år!
lycka till i kväll!

Tjoho, en 2:a placering med hingsten och en 8:e med valacken! Är jättenöjd med båda två. Vilken dag! Nu är jag jättetrött, har precis kommit hem från Jägersro och ska upp och sova ett par timmar, vi hörs senare under dagen. Massor av kramar från mig.
Och du, tack för att du frågade hur det gått. :love:

ÅÅh! Va kul! :banana:
Grattis till dom båda (o dig!)!!!
Hoppas få se dom på Täby snart... ;)

supergrattis!
Nu får jag lov att be er hålla tummarna för min häst som startar i göteborg på söndag!!! Hon har bara startat en gång förut men vi tror faktiskt på att hon ska ha en bra chans, gör hon inte bra ifrån sig i helgen så blir det nog inget norskt derby för henne......
Så snälla ni, håll tummarna, dom verkar ju ha god lycka med sig!!!!

Vad spännande, håller tummen! Min häst skall kvala i Göteborg på söndag, är ganska spänd//

Vi tackar så hjärtligt för alla fina inlägg! Jättesnällt verkligen.
Pållarna kommer att starta på Täby nu den 29 Juni, då har det gått 12 dagar sedan debuten och det känns lagom, hästarna har tagit debuten kalasbra! De äter och dricker precis som vanligt, är hur pigga och glada som helst att rida så det ska nog inte vara några problem. Dessutom reser de väldigt bra, de verkar uppskatta att komma "hemifrån", ha ha.

Det blir återigen ett stort fält, tror det var 15 eller 16 hästar anmälda! Har iaf garderat mig med ryttare, vill ju inte strula med det i sista minuten, puh.
Skulle nog tro att hingsten är bland de 5 första och valacken bland de 8 nånstans, han gillar inte sprinterdistanser, men det vet ni ju redan.
Nu skall jag upp till stallet och plocka in mina atleter för natten, de går ju ute minst 12 timmar/dag men uppskattar den torra bädden inne i stallet om natten för att sova på, ser ut som små spånmonster när man kommer upp på morgonen, så söta! :love:

Sov gott vänner, kramar Marie o Jimmy

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 754
Senast: Disen
·
C
Trav Tycker ni att det är jobbigt att höra om mitt "ältande" om Hajgubben så ska ni sluta läsa NU! Har varit ute och gått rätt mkt på...
Svar
18
· Visningar
1 364
Senast: Camarotheking
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama