Debutera *-ig - vart?

Iddefixen

Trådstartare
Vart är lämpligast att debutera *-igt?
Ska rida lätt i Tranemo, men sen... :bump:
Har tänkt att rida Gärds och Hermanstorp efter det - vilken bana är lämpligast att köra debuten på?

Svara nu alla rutinerade rävar ;)

Sv: Debutera *-ig - vart?

Eftersom Hermanstorp inte kommer ha * så blir det nog bara Gärds kvar att välja på och den har dom väl vassat upp rejält ? Jag hade valt Sydslätten den är rätt enkel

Gärds kommer att ha samma *-iga som i höstas och då var den tydligen rätt svår.

Oj :o Jag har hört en hel del skräckisar om den banan (gärds *-iga i höstas alltså)
Enligt de jag träffat liknade den mer en **-ig bana :crazy:

Den var tydligen ganska lik den ** vårbanan, men den kanske var väldigt lätt??

ja det skulle jag kalla den iallafall och det var väl ändå därför dom gjorde om banorna.

Vart är lämpligast att debutera *-igt?
Ska rida lätt i Tranemo, men sen... :bump:
Har tänkt att rida Gärds och Hermanstorp efter det - vilken bana är lämpligast att köra debuten på?

Jag debuterade *-igt i Gärds i höstas och det slutade med ett plums i vattnet för min del :D Men jag hörde också att den var väldigt svår för att vara *-igt det gick betydligt bättre i mantorp men jag gillar inte deras underlag och det är en väldigt kuperad bana.
Vad jag har hört så ska sydslätten vara bra att debutera på! Lycka till!

Att banan var svår var ju å andra sidan inte orsaken till mitt lilla bad utan vi hade otur och kom lite knaggligt in på kombinationen innan vattnet så hästen fastnade ett ögonblick över nedhoppsstocken så vi tappa balansen och hade gått omkull om min häst inte hade haft koll på läget ;)

Jag tyckte Gärds verkade enklare än Sydslätten..? det var iofs inte förra året, utan förra igen, och jag red inte själv, bara gick banorna och såg de som red...

TS: Molinna debuterade * i Gärds, DM, och det gick superbra iaf.. hade hon inte rivit 3 i hoppningen hade hon blivit placerad :p

jag tycker sydslätten är enklare ( även om jag själv stod på huvudet av förra gången:angel: )

Gärds bana var i höstas väldigt teknisk medan sydslätten mer är storra hinder och långa galoppsträckor.

Gärds var enklare med förra banbyggaren. så somdm det ser ut nu hade jag valt sydslätten.

jag tycker sydslätten är enklare ( även om jag själv stod på huvudet av förra gången:angel: )

Gärds bana var i höstas väldigt teknisk medan sydslätten mer är storra hinder och långa galoppsträckor.

Gärds var enklare med förra banbyggaren. så somdm det ser ut nu hade jag valt sydslätten.

Jag håller med Fio och Nisse.
Terrängen är kuperad i Sydslätten men annars är den tekniskt enklare, om den inte byggs om i år. :angel:

Ang att Gärds är som en ** så är det fel. Den är * och inget annat. Vissa hinder ingick i den ** på våren MEN några sänktes och alla i ** är inte stora utan en del är *. Den ansåg samtidigt vara för lätt tekniskt sett. Nye banbyggaren har en annan teori än förra.

Tycker också Gärds är svårare.

När jag deb * (eller MsvB som det hette då) var Syds den svårare (98 eller när det kan ha varit) men efterhand som man börjat bygga mer tekniskt och inte bara stort har Gärds gått om.

Blev nästan lite avskräckt när det verkar vara "större" i Sydslätten. Har en häst som är duktig på tekniska grejer - medan jag tycker det är lite si och så om det blir för stort.

Jag kan verkligen inte bestämma mig :confused:

Jag har hört att Botkyrkas CNC* ska vara ganska lätt.

Ja den är väl ganska lagom, inte jätteenkel och inte jättesvår. Inte så lång heller.
Men en del förändringar är på g till årets tävling (vet inte själv vad det kommer att bli).

Själv tyckte jag att Ekenryttarna hade en väldigt snäll CNC* när jag var där förrförra året.
Och Trossnäs brukar ha rätt sjyssta banor åxå, inte så tekniskt svårt.

Och Trossnäs brukar ha rätt sjyssta banor åxå, inte så tekniskt svårt.
Ang Trossnäs så har de väl inget tekniskt alls? En del stora hinder som skrämmer någon, lite jobbigt att rida på stigar och aldrig kunna välja väg (vi slättmänniskor klagar :angel: ). Helt klart väldigt enkel *.
Jmfr man med den banan som Hanna red i Negernbötel i helgen så skiljer det mycket! Nere i Tyskland är det mycket mer tekniskt och mer varierat utbud på hinder (även stora då).

Jag har ju bara varit där en gång och ridit * (JSM 05) så jag vågade inte vara så tvärsäker ;)

Jag har ju bara varit där en gång och ridit * (JSM 05) så jag vågade inte vara så tvärsäker ;)

Jo men det året var där EN linje. Nerför grusbacken, kombination och sväng till c-hindret. Den var inte kvar på Lag-SM..

Aha ok jo där var man ju tvungen att svänga lite iaf.
Och de två spetsarna hade kunnat vara lite kluriga om de stått lite mera vinklat...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur