Debutant....

H

HORSEBABE

Har börjat fundera lite på att vara med i någon deb. tävling i sommar med min hopphäst, som lite varriation till hopptävlingarna.
Men nu undrar jag lite eftersom jag är helt grön på det här med fälttävlan!
Måste man vara med på dressyren (och banhoppningen)?? Eller finns det tävlingar med bara själva fältritten??
Vad behöver man träna på?? Hur lång är en deb. bana? Tja, undrar väl det mesta! :bow: :rofl: :bump: :banana:

ta fälttävlans kort så får du reda på det mesta du undrar över. (det måste du ha för att få starta FT)
Desutom är det inte bara att starta fälttävlan du måste ha tränat en del innan

Var kan man ta FT (kortet) då? Självklart måste man träna! Jag tänkte bara ta reda på lite vad det innebär m,m.

Några förslag på bra övningar m,m??

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 361
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 467
Senast: Fiorano
·
Tävling Nu har det ju börjat komma igång tävlingar igen efter corona, och ridklubben jag är med i funderar på vad man ska ha för fika/mat/dryck...
2
Svar
39
· Visningar
4 416
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 893
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.