Debutant för c-ponny

R

Real_Life

Det enda man behöver som man inte behöver på hopp och dressyrtävlingar är väl fälttävlanskortet?
Ska ponnyn ha benskydd runt om + boots?
Hur höga är hindren? Både på banan och i terrängen.

Sv: Debutant för c-ponny

Ja du behöver ju ftkortet men sen de där med benskydd och boots. Man"måste" ju inte ha boots på, det är upp till var och en men jag har iaf både skydd runt om och boots. I terrängen är de 70cm har jag för mig och på hoppbanan 65-70cm :)

-----------------------

Star quality all over my name

Ok, det var ju inte så farligt :)
Då måste jag försöka hitta nåt ställe där man kan ta ftkortet till nästa år då :cool:

nej det var det väl inte :) Lycka till då! :D :D

---------------------------
star quality all over my name

Lånar tråden bara..

Vilken nivå ligger dressyren på?

Vilken nivå ligger hoppningen på?

Vilka svårigheter störter man på i terrängen?

Jag är inte helt säkert men jag tror att dressyren ligger på LC nivå, jag tycker att den är väldigt enkel iaf. Hoppningen 65-70cm. jag är alltså inte helt säkert men tror det iaf. Obs i debutant! Det är väl inga direkta svårigheter i debutant, men det brukar ju vara vatten med så det kan bli en svårighet för dig, jag vet inte hur pass tveksam din häst är till allt eller om den hoppar allt. :smirk:

--------------------

star qualtiy all over my name :banana:

Förutom fälttävlanskortet så MÅSTE du ha säkerhetsväst och Medical card (kan du skaffa på Ridsportförbundet). Det kostar ca 50:-
Du skall också ha med en egen nummerlappsväst.

vad är medical card? har aldrig hört talas om det....

Det är uppgifter med ditt namn, blodgrupp, anhörig mm om olyckan skulle vara framme.så finns dina uppgifter där.
Det skall bäras synligt(ex på armen,benet). Har du inte detta så skall du ej få starta terrängmomentet.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 338
Senast: Grazing
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 372
Senast: hhere
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar