Debut på terrängen för unghästen *bildbomb*

Sv: Debut på terrängen för unghästen *bildbomb*

Ja jag vet.. kom på de sen , fy på mig.
Jag är för ringrostig som inte tänker på såna saker.

Du har rätt om avstånden... blir väldigt långt till dig, men vi får mötas på halva vägen kanske haha :p

De e inte lätt :p Första gången jag var o red på terrängbanan sen jag tävlade (under tiden som andra tränade, jag red bara för mig själv) kom jag oxå på mig själv med att rida med luva. Typ enda gången jag har varit lite nära att åka av oxå. Lilla hästen hade ju aldrig blivit riden med folk eller på annat än grusväg kom jag på sedan, inte konstigt att det var lite svårt att svänga :rofl:

Hi, så söt den är! :p Har ju inte sett denna tidigare..
Hur går det med STORA bäbisen? Har ju inte setts på länge nu Sara ;)

Nä nu är de längesen.
Den stora bäbisen ska gå 4 årsklasserna på hudiks nationella imorgon o på lördag och sen ska han på semifinal i 4 årschampionatet om 2 veckor.
Så de går bra med honom , börjar få lite fason på kroppen o sådär.

Hur går de med din bäbis..tagit hem från betet o börjat jobba ?

istället för att göra en ny tråd väcker jag den gamla till liv.
Ny träning idag och grabben sköter sej
årets sista terrängträning och Q´s tredje någonsin.
Idag hade vi hamnat i en lite mer rutinerad grupp då vi gick in som reserver.
Mer rutinerad grupp innebär även lite större hinder o jag ska vara ärlig o erkänna att jag var lite orolig i början men de är bara o inse att Q är nog de klokaste o stabilaste jag någonsin har suttit på.
Känns som jag bara styr o hänger med.

Idag bjuder vi på film istället för bilder.
Konstruktiv kritik är välkommen, jag är ju som sagt ringrostig o hästen bara 4 år.
http://www.youtube.com/watch?v=-rXOuLUSsVQ

Jättefin unghäst och du rider väldigt fint med bra balans tycker jag....MEN! Ska du verkligen "slösa bort" den fina hopphästen på fälttävlan??:eek: Han har ju världens scoop och borde rimligtvis gå som hopphäst istället....:laugh:

Han är faktiskt tänkt som skogshäst åt mamma :angel: :rofl:

Jag snor honom dock ibland och vi tävlar mest hoppning, terrängen rider vi bara för att miljöträna honom o han tycker de är kul.
Tanken var att träna lite terräng för att få lite mer framåtbjudning i honom då han ofta blev lite loj i vanliga hoppningen.
Och de har fallit väl ut för nu skuttar han på lika bra i hoppningen.

Han är bara 154 cm över havet så vi får se hur långt han går. Hittills har han inte haft nå problem med distanser men så har vi bara tävlat 1m oxå eftersom han bara är 4.

*kl*
Han fortsätter verkligen att imponera!
GO GO Guling!

Slår vad om att Uffe är råförtjust i honom.

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 628
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna