De senaste tre dagarna...

gul_zebra

Trådstartare
...har Gudrun vikt ut sig. Som tur är har jag haft kamera hemlånad (kanske märks på bildtrådarna? ;)) så jag kan ju visa upp honom! :D

I tisdags:

gudrunvikerutsig_orig_se.jpg

Onsdags:

dsc02786_orig_se.jpg

dsc02787_orig_se.jpg

dsc02788_orig_se.jpg

Idag:

gudrun_orig_se.jpg

gudrun1_orig_se.jpg

Inte världens bästa bildkvalitet, men iaf... Han syns ju åtminstone! Sexig va? :rofl: :banana: :cool:

Ja visst är han :D Men jag kan inte låta bli att tycka synd om småpojkarna han bor med, de måste ju bli livrädda för sin gamla farbror :angel: :D

:love: :rofl:
Gudrun och min ole brumm skulle kunna böga ihop! Brumm sysslar nämligen med mycket lika aktiviteter :eek:

Vilken sötis! :love:

Han är lik en råtta som vi hade för en massa år sedan. *saknar* :cry:

Stor nog för två råttor, men inte mer. Nu har dock han och bebbarna fått bo där tillfälligt ändå i brist på annat... :crazy:

Så liten är den ju verkligen inte :crazy:

De flyttade förresten till större idag, efter en massa kämpande med den satans ståltråden... De kom igenom en öppning vid luckan nämnligen, annars hade de bott där tidigare...

dsc02964_orig_se.jpg

dsc03194_orig_se.jpg

Så nu har de 95*50*75 cm att springa runt på :bow:

Hur stor var den?
Jag trodde den var runt 50-60cm bred och 30-40cm djup.... Tyckte det såg ut så i jämförelse med råttan (tänker storlek a la min kompis hanråttor) Trodde råttor bör ha minst 80cm bred och 45cm djup samt 60hög, men jag kanske kommer ihåg fel :o...

Fin bur, vet många som har sådana till sina fåglar :)

Hmm, har inte måtten i huvet just nu... Orkar inte gå och mäta :p
Mista måttet enligt jordbruksverket är 60*30*30 ;) Skulle tipps på att den är runt 25-30 djur, kanske 40-50 lång? Men har väldigt dåliga ögonmått iofs :p

Tackar tackar :) Lite tom på grejer bara, måste fixa den där hyllan o c/o sen nån gång... :angel:

Hur kan det vara att jordbruksverket har så små burmått till råttor? 60x30x30 är ju litet till två st! Tycker jordbruksverket ska se över sina burstorlekar till samtliga djur.....

Undrar vars jag fick de måtten ifrån :confused: kanske på någon sida/bok där de tycker man bör ha de måtten....

Bra fråga... Kan inte annat än hålla med om att det borde ses över :crazy: Speciellt på höjden då eftersom råttor vill klättra... På 30 cm kan de ju inte ens hänga i gallret utan att svansen nuddar botten :crazy:

Mätte akvariet igår kväll,, följer måtten :eek: Minns inte höjden men runt 40 cm, längden blev 60,5 och djupet 30... Sjukt litet för en råtta mao... :crazy:
Menmen, nu har Diva och Lolita fått ta över akvariet med gallerbur ovanpå, totalt 60,5*30*83, bortsett från några cm som fattas på gallerburen. Men plats för två råttor iaf :bow: :)

Det jag tycker är knäppt med jordbruksverket är att dom mäter i kvadrat. Kvadrat är bra när det gäller kaniner och marsvin som inte klättrar men djur som lever i kubik (så som tex råttor) dvs där höjden också är en avgörande faktor så blir det fel. Jag skulle helt lagligt kunna trycka in två råttor i min hamsterbur vilket jag tycker är fel.
Jag sålde precis min galler bur och där skulle jag lagligt kunna ha 4 råttor i men själv anser jag att den inte är lämplig för mer än 2 råttor med undantag om dom är ute mycket under sin vakna tid. Jag har större än vad jbv rekommenderar till samtliga av mina djur :)

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 085
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 822
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 151
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.