Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de kan ju mecka själva eller fått hjälp av andra att göra ekipaget olagligt utan föräldrarnas vetskap.Jag bor på en liten ort. Jag fick frågan om jag visste vem som körde en viss a-traktor. Just denna har jag missat men ska tydligen köra i 150-160 km/h. Kan verkligen föräldrar missa detta?
Så klart föräldrar kan missa sådant, det är inte alla som har förmågan och/eller möjligheten att verifiera att fordonet är lagligt. Sedan finns det garanterat föräldrar som antingen ser mellan fingrarna, eller rent av uppmuntrar till att ta bort spärrar.Jag bor på en liten ort. Jag fick frågan om jag visste vem som körde en viss a-traktor. Just denna har jag missat men ska tydligen köra i 150-160 km/h. Kan verkligen föräldrar missa detta?
Jag menar att det pratas ju på en så liten ort och att man helt missat att ungen kör så galet låter konstigt.Ja, de kan ju mecka själva eller fått hjälp av andra att göra ekipaget olagligt utan föräldrarnas vetskap.
Min anmälan tidigare i år verkar ha gett resultat, jag har inte sett till den något mer efter vägarna.
Även om de inte har koll på fordonet så pratas det ju på byn.Så klart föräldrar kan missa sådant, det är inte alla som har förmågan och/eller möjligheten att verifiera att fordonet är lagligt. Sedan finns det garanterat föräldrar som antingen ser mellan fingrarna, eller rent av uppmuntrar till att ta bort spärrar.
Även om de inte har koll på fordonet så pratas det ju på byn.
Jag berättade för en förälder att dennes son tävlingskörde i bredd i minst 100 och den föräldern blev störd på mig.
Ja. Det var förra sommaren. Jag tog det med föräldern och sa att jag ville ge ungdomen en chans för om jag anmäler det så kan det ju påverka ungdomens framtid. Svaret var att den precis hade gått igenom besiktning så hon visste att den inte var trimmad. Öh fast det var den ju. Ja men anmäl det då blev svaret.Och jag blir störd på sådana föräldrar
Bra att du säger till i alla fall! Försöka få dem att ta sitt föräldraransvar (och anmäla till polisen när det går) är det du kan göra...
Ja, det är otroligt märkligt...Nya regler from idag. Bälte på alla i bilen och vinterdäck på vintern.
Hur kan det inte varit lag tidigare????
Nya regler from idag. Bälte på alla i bilen och vinterdäck på vintern.
Nej så är det säkert.Jag läste en artikel där en som kör EPA sa att det där kommer inte folk att följa då de vill kunna köra fler i bilen.
Var det artikeln i Aftonbladet? Där var det ju en ung tjej som uttalande att hom tyckte att bälte för förare var bra, men inte för passagerare. Av den anledning som du nämner.Jag läste en artikel där en som kör EPA sa att det där kommer inte folk att följa då de vill kunna köra fler i bilen.
Var det artikeln i Aftonbladet? Där var det ju en ung tjej som uttalande att hom tyckte att bälte för förare var bra, men inte för passagerare. Av den anledning som du nämner.
För ett fordon som inte ska köra snabbare än 30 km/h kan jag tycka att det inte är helt nödvändigt. Så det lagändringen gör är att det i teorin blir säkrare att köra olagligt...Nya regler from idag. Bälte på alla i bilen och vinterdäck på vintern.
För ett fordon som inte ska köra snabbare än 30 km/h kan jag tycka att det inte är helt nödvändigt. Så det lagändringen gör är att det i teorin blir säkrare att köra olagligt...
Varför i hela friden skulle det vara onödigt med bälte och vinterdäck? I sådana fall behöver man inte köra på vägarna, utan kan hålla sig till skogsvägar och åkrar. Och att använda bälte är väl en bra vana att få in inför riktig bil sedan?För ett fordon som inte ska köra snabbare än 30 km/h kan jag tycka att det inte är helt nödvändigt. Så det lagändringen gör är att det i teorin blir säkrare att köra olagligt...
Men om du blir påkörd av någon som kommer i 70 eller mer kanske det är en fördel med bilbälte?För ett fordon som inte ska köra snabbare än 30 km/h kan jag tycka att det inte är helt nödvändigt. Så det lagändringen gör är att det i teorin blir säkrare att köra olagligt...