De Noir DVH 812, med mera.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ittitt
  • Startdatum Startdatum
I

ittitt

Undrar om någon sett något föl efter De Noir? Hur pass fina var de? :D

Dessutom vill jag gärna ha tips på hingstar nedärver bra hoppförmåga Och vackra gångarter...

Mvh / ittitt :D

Sv: De Noir DVH 812, med mera.

Jag var och gjorde ID-beskrivning på en liten kille e De Noir häromdagen.
En nätt och söt, välbyggd liten häst (med ganska liten mamma) med svag könsprägel, skulle jag vilja säja. Sånt kan ju dock ändra sig. Tyvärr fick jag inte se den i rörelse, pga att den står på boxvila, skadad :(. Men den ska nog gå på hingstbete här nästa sommar, jag kanske kan återkomma då? :p

Aha - ger han små avkommor tror du?

För det är just storleken som gör att jag tvekar..mitt sto är bara 158 cm, men ändå var ju De Noir väldigt nätt och fin tyckte jag :p .

Fast, mitt sto är ädel, nätt och högrest hon med så...

Usch vad svårt det är att hitta hingstar :D !!

Återkom gärna!! :D

Jag har en valack efter De Noir. Han är en rätt stor kille som ligger på 175cm. Extremt vackra gångarter, både enligt migsjälv och alla andra som ser honom. Har även sett hans halvbror, som också är efter De Noir. Han gick i Falsterbo 5års i somras. Han ligger på över 180cm. Finns ett vidoeklipp på youtube från falsterbo på honom; http://www.youtube.com/watch?v=kMTboJN16aw
Jag ska själv lägga ut en film på min vid ett senare tillfälle, då skickar jag gärna en länk så ni får se :)

Sök och du ska finna ,det finns redan en tråd om honom med bilder på avkommer och erfarenhet av dom.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 510
Senast: ildiko
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 869
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
678
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II
  • Födda -21