De gula dekalerna.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CK
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 3 014

CK

Trådstartare
Hur gör ni för att få era dekaler med texten "hästtransport" eller "djurtransport" att sitta kvar?
Jag får känslan av att klisterbaksidan ibland är för dålig.

Sv: De gula dekalerna.

Min satt kvar nån månad sen lossnade den så jag köpte en i hårdplast som jag ska skruva fast bakpå transporten istället.
Men den frampå transporten sitter kvar än så länge i alla fall.

Just ja, såna finns det ju också. :idea:
Jag klistrade på nya häromdagen, för jag måste ha dom på när jag åker till länsstyrelsen för besiktning.
Men fast jag gjorde allt för att få de att sitta bra har de nu börjat lossna, trots att jag inte kört med trailern en enda meter!

Har aldrig någonsin genom alla år och flera olika transporter/lastbilar försedda med sådana varit med om att de lossnar en enda mm ?? Har tom högtryckstvättat lastbilen utan att de lossnade. Ser du verkligen till att tvätta av ytan du skall klistra dem på först tex med t-sprit ?

Ja, jag gnodde som en tok.
Undrar om jag köpt såna som har särskilt dåligt klister, jag anande att det kunde vara så, men har ingen lust att göra om samma misstag igen. Blir dyrt att köpa klistermärken som lossnar av sig själva...

Traiker hade ju inga som satt som orginal, det är ju nu när man ska försöka vara lite laglig det blir jobbigt.

Det är ju ett alternativ. Men då får jag köpa nya dekaler först, för som det blåser ute nu lär de som sitter på trailern nu blåsa bort.

Jag monterade en avlång bakdekal nu ikväll, och använde den här fog-/limmassan efter att ha rengjort underlaget noga. (Äh jag luras, det var frun som rengjorde och jag som limmade. :angel: ) En sträng runt om, en centimeter innanför kanten, och ett par strängar tvärs över. Allt tyder på att det kommer att sitta avsevärt bättre än dubbelhäftande tejp eller tunna lim, och så slapp jag skruva i boardmaterialet i rampen med åtfäljande risk för fuktinträngning.

Jag köpte min på hööks i somras, den sitter än. Lossnade lite i ena kanten när jag körde med varmhögtryckstvätten i veckan..men i övrigt sitter den. Jag skrubbade lite på platsen där den skulle sitta och strök ut varenda centimeter av skylten när jag klistrade dit den. Sen har den suttit. Petar inte på den i onödan efter det.

Ok, visste inte ens att de sålde. Beställde mina på nätet, men det var tydligen låg kvalitet på dom.
Testar med hööks, och så i kombination med extra lim.

Mina gula sitter som sten men tillverkarens namn som också har klisterdekaler håller på att blåsa bort. :(

Nu har jag mailat grossisten, Globus Sport. så får vi se vad dom säger.
Och sen har jag klistrat fast dom igen, med kontaktlim. Men se det var inte bara så bara, för det minsta lilla klister som kom emot utsidan så släppte all den gula färgen direkt. Inget snyggt alls.

Jaha, då har man fått svar:

Vi har sålt dekaler från samma tillverkare i flera år och vi har inte fått några klagomål på dem.

NÄ, MEN NI FICK KLAGOMÅL NU!

Det är det värsta svaret man kan få, man får ju känslan av att de tror man ljuger, eftersom ingen annan klagat.

Det är verkligen det sämsta argumentet man kan lämna. Vad tusan bryr dig mig - jag har ju problem? Mina problem blir ju inte mindre för att andra inte har några...

Ibland undrar jag om de förväntar sig att man ska säga: "nejmendåså, då var det inget -tack och hej".

Fick samma svar när jag kontaktade tillverkaren av RB86. Min skimmel fick stora bulor där jag duttat på det.

"Ingen annan som sagt, alla är jättenöjda!".

Och när jag hade problem med min nya dyra sadel.

"Herregud, hela kanadensiska landslaget rider i den sadeln, och det är ingen som haft nåt problem.

Jo tjena....

Vi har i matvarubutiken klagat ett flertal gånger och fått höra "vi har aldrig fått något klagomål innan". Ja, om man bortser från de fem veckor på rad vi har påtalat diverse brister..

Jag ser det som total brist på respekt för kunden.

Ja, helt galen kundpolitik.

Annat med Skånska Byggvaror, när jag mailade dit om att ytterdörren var otät och lät som en visselpipa när det blåste hittade de på saker för att åtgärda felet, UTAN att påpeka att ingen annan klagat...

Men skit samma, jag skulle ha dekalerna för att länsstyrelsen skulle besikta min hästkärra.
Och förut ringde tanten och sa att det var stor risk att jag inte ens fick köra häst i kärran, för hon litade inte på att mina överluckor bak verkligen gick att ha öppna när jag körde. :eek:

Gah, de har ju gått att ha öppna i 6 år tidigare, och vi har då till och med kört betydligt fortare än 80 km/h. :cool:

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 218
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI