Sv: De första dygnen med en valp (erfarenheter tack..!)
första dygnen med lillan *ler drömmande* ja, vi hämtade henne, kom hem, och sen började jojo-leken mot dörren

vi lekte lite och mest bara var där. sa hennes namn gång på gång för att nöta in det (annat namn hos uppfödaren). försökte hinna med så att olyckor skulle utebli. fick tips om att ha henne sovande i bur på nätterna. jo tjena. jag hann inte riktigt med första vändan när hon pep, med äckligt resultat i buren. efter det vaknade jag varenda gång hon rörde sig (vilket var ofta), och gick ut med henne, säkert i onödan. slutade med att för att jag skulle få sova så fick hon sova i sängen. ajaj, där ligger hon kvar

inte för att det gör något, hon är ju inte mer än en 4kgs klump nu ett år senare, men ändå

min kille var den som var hemma med henne, och han har väl inte världens bästa syn på hunduppfostran (något släpphänt om man säger så), så hon var med på besök hos andra redan på dag tre (alldeles för tidigt enl mig) men en stabil hund är en stabil hund även hemma hos andra, så det funkade bra.
mina tips: gå ut. ofta. även om det är snöstorm. träna in namn och lek av hjärtans lust. ha INTE en massa folk första dagarna, det är skönast både för er och hunden. praktiskt är att man vänjer hunden vid att ligga på rygg (kloklippning, pälsvård på magen osv blir så mycket enklare då), sker smidigast när hunden är så där lite lagomt trött, på rygg och en massa gos. och ta MASSOR med bilder, ni kommer inte att fatta hur fort tiden går

njut!!!!!!!!!!!!!!!!!