De bästa ridskorna m. stålhätta

Magica

Trådstartare
Vilka rekomenderar ni? Jag har haft ett antal par från Hööks men har enbart haft otur med dessa så nu vill jag ha tips på andra skor m. stålhätta.
Tack på förhand! :bow:

Sv: De bästa ridskorna m. stålhätta

Kan rekomendera Mountain Horse's jodphur med stålhätta!
Håller i evigheter, dessutom snygga, ett minus är ändå att de bara finns i brunt. (Därför har jag nu deras svarta modell utan stålhätta)

Så här ser de ut i alla fall..
protective-jodhpur_s05.jpg

Jag har köpt mitt andra par med stålhätta från Hööks. De gamla har jag haft nästan dagligen i tre år. Mycket bra! Det var ju synd att du inte gillade dem. Lycka till!

Jag har ett par (flera) blundstone :love:
Bättre skor, (kängor) finns inte, har både till stallet och till vardags. De är både snygga, och funktionella, och sköna.
Och finns både med och utan hätta.

Gå in på deras hemsida, där kan du läsa mer om skorna, och se vad det finns för olika skor, och kängor.(modeller) http://www.blundstone.com/

Stunta i Mountain Horse och ta ett par med riktigt kvalité; ett par Blundtstone. Oslagbara, tål ALLT (och lite till), går att beställa i svart (brukar bara finnas bruna hemma).

Kostar lite mer, men det lönar sig i längden.

De låter bra! Skall kanske satsa på ett par sånna! Känner en som säljer sånna och hon har även rea på dem så det blir nog dem.

Tack alla för tipsen! :bow:

Jag kan också rekommendera Blundstone. Bättre skor finns inte!
Supersköna, extremt hållbara. Eriks Hästshop säljer de för endast 700:- (i brunt)
men det kanske finns möjlighet att ta hem dom i svart också? och det är väll det
billigaste stället som de går att få tag på. Ex. på Ryttare & Häst i Flyinge kostar de 1025:-... Eriks Hästshops hemsida är www.erikshastshop.se

Har haftett par Roping men dom pajjade ganska snappt + att dom ej passar för mindre stidbuglar.. HAr nu ett par Mouantain Horse som jag köpte för ngn vecka sen och dom fungerar bra

Jag Rekomenderar oxå Mountain Horse´s Jodphur. Jag har haft mina i typ 4 år, och de har stått ut med mycket, alla sorts väder och stampningar på tårna. De håller myyycket längre till!

det låter ju inte helt fel! Nu får jag testa båda så jag kan bestämma mig för vilka det blir. Hatar sånna här beslut... :crazy: :angel:

Jag fick skavsår av mina Blundstone eller vad dom heter. Tunga och konstiga, itne sköna alls.

MH:s är däremot jättebra, traskar runt i mina som gympaskor, jättesköna. (:

Tican skrev:
Jag fick skavsår av mina Blundstone eller vad dom heter. Tunga och konstiga, itne sköna alls.

MH:s är däremot jättebra, traskar runt i mina som gympaskor, jättesköna. (:

Håller helt med dej! Ändå så är MH:s rejäla! :bow:

Blundstone är de bästa som finns. Jag är inne på mitt andra par nu. Det första hade jag i 8 år och de användes alla dagar och då jobbade jag med hästar så det var hela dagarna. Det är superkvalitét.

Jag har ett par MH's stålhättekängor, och de är jättesköna och så, men lädret börjar typ spricka, trots smörjningar och fettningar :(...att hästarna även siktar OVANFÖR stålhättan är kanske itne skons fel, men den hjälper inte så mkt så...:smirk:

Mina är extremt mörkbruna, de ser svarta ut ;)

Elektron skrev:
Tveklöst Blundstone. Mountain Horse skor går fetbort.

Kunde inte sagt bättre själv! Hade gigantiska problem med min MH med stålhätta, bytte efter 4-6 månader och fick nya på garantin. Första paret gav sig redan efter ett par månader och började skilja sig (ovanläder från sula) och sedan hade jag två par som höll längre. Personalen i butiken erkännde att de hade mycket reklamationer av just den typen.

Japp, om man söker lite i trådarna här på Buke så ser man snabbt att vi inte är ensamma om att ha haft problem med MH. Jag tycker deras grejer över lag är rätt kassa med tanke på vad de kostar.

Jag är så feg att jag inte "vågat" prova deras övriga sortiment, jag har sett hur andras jackor har sett ut...

Det är rätt konstigt egentligen, antingen älskar man eller så hatar man Mh... :smirk:
Själv tillhör jag de som älskar detta märke, har både ridbyxor, skor och jacka därifrån och det är de grejerna som har hållit absolut längst av alla mina hästkläder tillsammans...
Aldrig haft bekymmer på något vis och aldrig lyckats ta sönder något plagg, jag är nämligen en sån som fastnar i allt och ska jag ramla av så gör jag det med vita/ljusbeiga ribyxor och ljus jacka, men aldrig att det blivit några bestående fläckar eller revor i Mountain horse's kläder...

Ett av mina absoluta favoritmärken!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 618
Senast: Hermelin
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 615
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden