de 2sista månaderna...

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

hur mkt ökade ni i vikt då? vad anses vara normalt? jag har gått upp 3,5kg sen jag var hos barnmorskan sist.vilket var för ca 3v sen,blir lite orolig då jag ev har graviditetsdiabetes och är lite rädd för att bebisen växer för fort.
 
Sv: de 2sista månaderna...

Jag gick inte upp något de sista månaderna men gick upp destomer innan dessa (20kg). Sedan växte min bäbis lite för lite sista tiden, kanske var det som gjorde att jag inte gick upp något sista tiden?
 
Sv: de 2sista månaderna...

ok, jag gick bara upp ca 2kg fram till v 27-28 men sen har jag ökat ca 3kg på 2-3v
 
Sv: de 2sista månaderna...

Jag gick nog nästan inte upp alls sista två månaderna, jag vägdes in på förlossningen på samma vikt som jag hade i typ vecka 32 eller nåt (minns inte exakt). Men egentligen var det nog så att jag gick upp ett par kilo till och sen gick ner igen på slutet. Eller så visade vågen på förlossningen knasigt helt enkelt...

Men jag samlade inte på mig någon vätska över huvudtaget vad jag vet, och jag rörde på mig mycket. Det vanligaste är väl också att man går upp snabbast i vikt strax efter mitten på graviditeten, och inte i slutet. Men det är också olika såklart.
 
Sv: de 2sista månaderna...

Jag gick knappt upp någonting fram till v 25-27... kanske typ 3-4 kg, men sedan har det brakat loss, är nu i v 36 och var hos BM idag, +3,5 kg på sedan senaste besöket för 2 v sedan... så i snitt har jag gått upp 1-2 kg i veckan de senaste 6-9 veckorna...

Men iom attt jag rör på mig, äter som "vanligt", försöker hålla godis etc till helgerna så är det mesta vatten och det märks... har jättesvullna ben, och fötterna ser ut som sådana där ballonger man blåser upp :eek: Börjar få vatten i händerna nu också...
:(

jag ser det som så att så länge jag rör på mig, dvs arbetar, är ute med hundarna och inte ligger och moffar godis på en soffa så är det inga problem... För om jag äter som förut och bara rör mig betydligt mindre och ändå går upp 3,5 kg på 2 veckor?! Jag menar, det har jag inte ens lyckats med när jag HAR varit superslö och bara ätit onyttig mat och godis (läs: vid jul...)
 
Sv: de 2sista månaderna...

problemet är att jag inte får vara så mkt fysiskt aktiv pga ljumskbråck,samt att jag har mkt ont om jag står upp mkt,men jag tycker det är mkt ändå,jag vill inte veta vad jag kommer att väga vid förlossningen om det ska fortsätta så här
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 930
Senast: cewe
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 827
Senast: gulakatten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: ryujaneiro
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 232
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp