Dax för en "jag är så trött på mina päron" tråd

KopparbergsEmme

Trådstartare
Sagt och gjort! jag är så förbannat trött på mina päron som inte kan vara snälla och acceptera min pojkvän!

De har gått så långt att han aldrig följer med till dem undviker dem i högstagrad och att mina föräldrar skyller allt "dumt" åp min pojkvän :(
 
Sv: Dax för en "jag är så trött på mina päron" tråd

Jamen vet du inte det? Att just din pojkvän är ju självklart roten till allt ont här i världen! ;) :D
 
Sv: Dax för en "jag är så trött på mina päron" tråd

har du försökt prata med dem da?
tala om läget för dem hur du och han reagerar och att de faktiskt för din skull måste jobba på sin relation med din pv. prata med dem om varför dom känner som dom gör och tala inte bara om för dem att de ska accepreta saken.
risken finns ju att du är en manipulerad flickvän som styrs som en radiostyrdbil av din pv fast att du själv inte märker det... risken kanske inte är så stor men den finns.
i grund och botten så vill säkert dina föräldrar ditt bästa, snacka med dem, dom fick ju en bra dotter så sååå illa kan det inte vara

*kram*
 
Sv: Dax för en "jag är så trött på mina päron" tråd

Varför gillar de inte honom?

Pga något han gjort eller något de märker på dig?
Eller pga en idiotsak?

Säger inte att det är så i ditt fall,men ibland ser föräldrar saker man inte själv ser.
 
Sv: Dax för en "jag är så trött på mina päron" tråd

Jag har sagt till dem att de inte ska hålla på att driva med honom hela tiden, för han uppskattar inte det och då har de svarat att "lite får han väl tåla"... När jag sa att de lika gärna kunde sluta driva med honom som att han "skulle tåla det" blev de bara sura. . . .

Ja förmodligen "hör de väl till" att man ska hålla koll på dotterns kille man jag börjar tröttna nu :smirk: Vi kommer väl från "olika klasser" från början så nog har vi lite olika prioriteringar ibland men de har jag förklarat för min päron också och de är ju inte så att jag alltid håller med min pojkvän...

Just nu känns de bara meningslöst att prata med dem, precis som de bestämt sig hur de ska vara, spelar ingen roll vad jag säger.. men men de går väl kanske över..

Förut om jag gjort något de inte gillat eller sagt emot har de alltid kunnat kört med "då säljer vi hästarna", nu när jag betalar allt till dem själv har dom inget att "hota" med och det känns som att då måste de säga att allt är killens fel..
 
Sv: Dax för en "jag är så trött på mina päron" tråd

Förut om jag gjort något de inte gillat eller sagt emot har de alltid kunnat kört med "då säljer vi hästarna", nu när jag betalar allt till dem själv har dom inget att "hota" med och det känns som att då måste de säga att allt är killens fel..

Det där körde mina föräldrar också med när jag bodde hemma.
Ganska barnsligt tycker jag att hota sina barn på det viset.

Men som sagt, prata med dem. Tala om hur du och killen känner och att ni inte alls uppskattar det dem gör.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 273
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 180
Senast: Liran
·
Småbarn Vår femåring är så sjukt kräsen när det kommer till mat 😩 När hon var liten åt hon allt, sen blev hon lite mer återhållsam när det kom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 443
Senast: Guldaskig
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp