Dax att slå näven i bordet?

Sv: Dax att slå näven i bordet?

Tycker dessutom att ni ej behöver bry er i min avel sköt eran!
För många triangel märkta ston blir avelston.
Dessutom så VARFÖR om renrasigt är såå bra är det så många renrasiga som blir triangel märkta många redan i tidig ålder....oseriösa???? dålig hållbarhet??? dålig avel???

Det värkar bättre enligt vissa att betäcka renrasiga oavsett hälsa!
Ser ni lika dant på tex angloarab?? de är också korsning!

Hur tror ni att de får fram nya raser??? De kanske bara kommer med storken??
hbl är säkerligen förädlade genom åren, liksom många andra raser!
Fullblod då? är de inte förädlade för att springa fort?....lik 17 korsar man dem! och hur länge holler dom????? bör heller ej säljas till rid folk i så fall bara vallacker.
Det borde nog efter noga övervägande bara säljas vallacker om man ej är har stuteri och är noga uppkollade!
För det är så att det finns en heldel renrasig oseriös avel!
 
Sv: Dax att slå näven i bordet?

Från 19.10 - 19.47 var det inte så många som brydde sig. Du har ju bestämt dig redan. Det är ett fritt land.
Ulrika
 
Sv: Dax att slå näven i bordet?

Jo visst är det men varför då gång på gång dra upp detta. Det är inte första tråden presis!
 
Sv: Dax att slå näven i bordet?

Jag tror det är din inställning, att du verkar tro att du redan kan allt, och det finns inget mer att lära. Kan vara att det inte är så i verkligheten, men det verkar så i de senaste inläggen du har skrivit.
Jag betvivlar inte att en fd. travare kan bli en trevlig ridhäst. Och så länge du avlar på en frisk häst och försöker skapa en avkomma som kan få ett seriöst hem, om du en dag skulle vara tvungen att sälja, så är det upp till dig. Man vet ju aldrig vad livet har att ge..
Ulrika
 
Sv: Dax att slå näven i bordet?

Hej.
Jag förstod att det skulle bli argument!
Jag förstår också att du kollat upp min häst! en halvbror som springer bra ja! pappa Väldigt bra Shan rags var en häst som även nu står som en av de bästa genomtiderna internationällt! jag har dessutom varit i kontakt med min hästs uppfödare för att få höra om de andra i hennes stamtavlas temprament vilket värkar bra!
Jag är inte oseriös i min avel då denna hingst är lika trevlig som stoet och kompleterar henne! fölet är tänkt att bli distans/western ev.
Det jag ej förstår är varför man ej med seriösa planer och 2 års planering och noggrann kontroll av stamtavla ej kan korsa vbl-arab??

Min häst kunde säkert ha blivit bra,var sen! jag köpte henne då hon var 2 år och jag var inte särskilt intresserad av trav så jag gav henne inte en changs!
Säger inte att alla hbl är så spettiga men de jag känner!

Du får ursäkta mig men Shan Rags ÄR en "skithingst" om man ska prata travavel...pappan o morfar brukar ALLTID vara bra, för det är hingstarna som avelvärderas och det på MERITER......Försök o sälj en sån på travmarknaden....det lovar jag dig ..det GÅR INTE....
Kom igen o prata om Pine Chip , Viking Kronos o Credit Winner....där har du dagens hingstar...Shan rags är en Ö hingst i avelshänseende....Men för det är säker din häst väldigt fin
( PS . Travaren BÖR vara lång i ryggen, inte som en arab)
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 202
Senast: Masse
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 278
Avel För en månad sedan förlorade jag ju mitt föl - ett föl som jag tillbringat år med att planera i form av att få mitt sto bedömt (polsk...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
10 428
Senast: axel
·
Avel Som trådrubriken avslöjar, handlar detta om ston, i avel...Jag letar/säljer inte något själv, men fördriver ofta tiden med att titta...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 094
Senast: fridshem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp