datorns platsfunktion

ameo

Trådstartare
Moderator
Någon som kan berätta för mig hur man får datorns platsangivelser att fatta att jag inte sitter i Malmö?
Vissa platsfunktioner tror nämligen att jag gör det... Det innebär bland annat att jag får mitt facebookflöde fullt av Skånebaserad reklam. Jag lär ju inte slippa reklamen, så det vore ju trevligt om den åtminstone var riktad till rätt geografiskt område...
Även "blixtvakt"-appen trodde först att jag satt i Malmö, men när jag testade nu så påstår den att jag är i Stockholm. Och det är jag tämligen säker på att jag inte heller är...
Kan man uppfostra platsfunktionen på nåt sätt, så den åtminstone visar rätt?

För att visa var jag finns:
har.jpg

Tillägg:
Jag har testat lite olika internetleverantörer, såväl minst 3 olika mobiloperatörer som universitetets fasta lina. Alla visar lika fel...

• Gilla
Reactions: ptr
Jag tror att det kan bero på din internetleverantör. Om du når "ut" på internet via deras gateway i exempelvis Malmö så är det där du ser ut att finnas, för omvärlden. Samma sak om du ansluter till internet via en VPN-tjänst av något slag, det är där du "kommer ut" som blir din identifierade plats.

Jag hamnar i nere i Skåne jag med hela tiden :crazy: närmare bestämt i Slottstaden Malmö
Jag bor inte så långt ifrån @ameo

Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag tror att det kan bero på din internetleverantör. Om du når "ut" på internet via deras gateway i exempelvis Malmö så är det där du ser ut att finnas, för omvärlden. Samma sak om du ansluter till internet via en VPN-tjänst av något slag, det är där du "kommer ut" som blir din identifierade plats.
precis just så.

Oavsett vilket nät jag är uppkopplad emot så visar den alla möjliga kreativa förslag.
GU:s nät är man tydligen alltid i Göteborg, även om man är uppkopplad i det där gemensamma historien och är i Stockholm. I Telianätet påstår den alltifrån Köpenhamn till Luleå.
Slutat bry mig - har ingen nytta av det ändå. Men hur ska det gå att hitta sina enheter om systemet är så vilset?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka