Kivina

Trådstartare
Jag måste köpa en ny dator, då den jag har är totalt kraschad och går inte att starta.

Han som skulle hjälpa mig att få ordning på den sa:"Åhå, finns det så här gamla datorer fortfarande?"

Nu till problemet, jag vet att jag behöver en dator.. och sen då?? VAD för dator letar jag efter..

Problemet är helt klart budgeten.. men jag behöver inte datorn till ngt. annat än vanligt simpelt surfande, och betala räkningar med. M.a.o ingen värstingdator, utan en som går att starta, kolla mejl, Buke, såklart och som sagt betala räkningar.

Vad för nånting ska jag leta efter?? Hur stor processor å sånt behöver jag?? HJälp mig att reda ut dessa termer så jag vet vad jag ska leta efter....
 
Sv: datatips!

Om du inte vet eller vill plocka ihop en dator själv så blir det lite dyrare men en
standard dator från 2500 kr allt som allt.

Man kan säker komma billigare genom att använda saker från den gamla datorn men kan vara bra att ha två ibland.
Eller ett uppgraderingspaket men det gäller att vilka koppla in det själv eller vet någon annan som kan det.

Återkom om du har mera frågor
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 137
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 037
Senast: lundsbo
·
IT & mobiler Är i behov av en liten billig dator att ha till att betala räkningar, surfa och såklart koppla in Netflix till Tv:n ;). (Och kanske...
2
Svar
23
· Visningar
2 119
Senast: Anders
·
IT & mobiler Jag har ett supergammalt bokföringsprogram på en dator som jag blir lika överraskad över varje gång den faktiskt startar... Det går inte...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp