Datakunskap

N

nDian

Sitter lite med IT-kunskap och jag blir lite tokig av några frågor.

1. Vad kallas eneheten som moderkortet sitter i?
2.vilken tagent ska man hålla nere när man drar en fil mellan två mappar på samma enhet och vill kopieras? Är inte det ctrl+c:confused:
3.vilken tagent håller man nedtryckt om man ska öppna en mapp i ett nytt fönster? är inte det alt och sen den bostaven?

Någon som vet eller vet någon bra sida. För jag har suttit och letat mig genom google...

//

Sv: Datakunskap

Hela "burken" brukar kallas för systemenhet.

ctrl+c är ett kommando för att kopiera något till urklippshanteraren, för att senare kunna klistra in det. Det som frågan frågar efter är vilken tangent du ska hålla nedtryckt medan du DRAR någonting för att det ska kopieras, och ctrl verkar fylla den funktionen.

alt+bokstav brukar vara för att öppna en meny. För att öppna en mapp i ett nytt förster håller du in ctrl när du dubbelklickar på mappen.

Testa de här kommandona själv, jag sitter med ett gammalt operativsystem och risken är att de ändrat.

/Ida

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
676
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 378
Senast: Amk
·
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: Mayara
·
N
Träning Hej! Idag var jag med en kompis o hjälpte henne när hennes häst skulle tävla för första gången i sitt liv. Första klassen var avklarad...
Svar
16
· Visningar
1 419
Senast: Ninjan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka