Dataintrång

T

Tysken_

Om någon försöker "komma in" på ens data och man har deras ip-nr vart ska man anmäla detta till då?? För det är väl olagligt?
 
Sv: Dataintrång

Dataintrång är olagligt ja, men att bara försöka ansluta till en dator är ju något helt annat, så frågan är vad det gäller?

Olagligheter brukar väl lämpligast anmälas till polisen?
 
Sv: Dataintrång

Dataintrång är ju om någon verkligen tar sig in i din dator, och förstör/ändrar saker.
Sen kan ju någon försöka ansluta till din dator i hopp om att hitta någon webbtjänst som en webserver för hemsida eller liknande.
 

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
3 540
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Det här har berörts i tidigare trådar, men egentligen inte fått en egen tråd. Den sill (strömming) och skarpsill som borde utnyttjas av...
Svar
11
· Visningar
929
Senast: Mia_R
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 751
Senast: Oh_really
·
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 179
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp