Alltså jag fattar verkligen inte! Min dotter har jobbat i hästbranschen, och under ett år även bott hos sin tränare och jobbat hos honom, och SJÄLVKLART hade hon inte fått det om jag hade haft minsta misstanke om att tränaren i fråga inte kunde sköta sig! Lika självklart är han EXTREMT mån om att ingenting någonsin kan uppfattas som att han skulle ha ihop det med sina stalltjejer eller elever, han tycks inse (och har själv kommenterat det) att han ganska snabbt skulle kunna bli "död" som tränare om det fanns sådana misstankar. Och även om min dotter var myndig under året hon bodde hos honom, så hade ju hela grejen varit omöjlig utan min medverkan och sponsring - hon hade mina hästar med sig dit för träning, hon fick fickpengar av mig och alldeles självklart var jag och hälsade på då och då för att kolla läget (och rida lite på mina hästar). Hade någonting inte varit i sin ordning hade jag ju packat ihop hästar och dotter och kört raka vägen hem och jag hade ju inte hållit tyst om det heller, om man säger så! FATTAR INTE hur föräldrar till döttrar som riskerar att fara illa verkligen kan hålla Kapten Klänning och andra om ryggen!
Mina erfarenheter kommer från islandshästvärlden. Vi är (lyckligtvis!) inte en del av SvRF, utan har ett eget förbund (SIF), men jag tänker att det inte borde vara så olika? Mindre pengar i vår sport, dock, men vet inte om det har någon betydelse...