Ruter
Trådstartare
Snälla, snälla! Påminn mig om varför man håller på med hästar som intresse!! Sista två veckorna har jag ägnat nästan hela arbetsdagar till att: för hand gräva upp giftiga lupiner från ena sommarhagen, med "Klondike-hacka" för att få upp de grova XZgrxxx pålrötterna. Vidare har jag kört själv med släpvagn till en liten såg för att stoppa en massa massa massa sopsäckar med sågspån att ströa boxar med. Sen har jag bytt ut ca 150 gamla stolpar till hagarna i eländig jord som till största delen består av bara berg och sten, grrrr o morr!! Sen har både min islänning o den inhyrda islänningen eksem, vilket innebär tvätta eksemtäcken, tvätta häst, smörja häst, spreja häst, ta in häst när det är jobbigt mycket knott, börja om igen... Pust... Just det, båda hästarna får fortfarande hö på morgon o kväll (går in på Box varje natt hela sommaren pga eksemen) eftersom de inte vant in sig vid bete än (inhyrningen hade fångkänning i fjol, så vi tar det vackert). Höet har gett båda hästarna hosta eftersom det är bondens sista av fjolårets, vilket i sin tur gör att man måste blötlägga och slabba innan hästarna kan äta det. Pust o stånk. Har haft häst i en massa år men när man tänker på hur himla massa timmar man lägger på allt detta fix så undrar man lite över vad man egentligen håller på med. Nä, jag kommer verkligen inte att sluta med häst o jag njuter när jag väl kommer ut i skogen med min fina Ronja. Men hur motiverar man att lägga tiden såhär istället för att ge den till sina barn, sin sambo, sitt hus eller fina vänner? Kram alla som sliter där ute o inte bara kommer till ett färdigt stall för att rida
Senast ändrad: