Danzas 1058?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare L_J
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 012
L

L_J

Är det någon som har en avkomma efter Danzas 1058?

Jag har planer att ta ett föl efter honom, dock inte föräns -08.

Eftersom detta kommer bli mitt första föl så är jag inte riktigt haj med alla kostnader, vad brukar de uppgå till? (bara fölkostnader)

L

Sv: Danzas 1058?

I år kostar Danzas det här, kopierat direkt från faktabladet, bara till hingsten.

"Hingstägaren debiterar (kr + moms)
Bokningsavgift Språng/Dräktighetsavgift
2000 kr+2000 kr 90 dygns dräktighetsavgift
5000 kr

Levande föl
Samlings/Packningsavgift
250 kr per sto/försändelse Spermatransportkostnad/skick från avsändarstation till...
120 kr "

SH/ASVH-avgift 200 kr (exkl moms)

Till detta kommer sedan avgifterna för semin som varierar från station till station och om man kan åka till hingsten eller man åker till en seminstation. Sedan får man räkna med kostnader för transport av stoet och eventuell uppstallning. Samt efter som han har 90 dygns dräktighetsavgift en dräktighetsundersökning vid 90 dagar.

Sv: Danzas 1058?

Jag har sett 3 avkommor till Danzas i Tyskland. De har alla varit rejält grova ungar , dock alla svarta med Danzas tecken. Stora ledgångar, tjocka halsar ngt lågställda.Gångarterna har varit ok, bra ganska vägvinnande skritt, elactisk välbalanserad trav, kort, markbunden galopp(vilket kännetecknar De Niro).
Kanske på ett ädlare sto med mycket bra galoppkvalité skulle han passa. Ridbarheten är det ju dock absolut inget fel på:). Lycka till.

Liknande trådar

Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Askur2017
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 048
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 867
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

• Musik att tävla till