danskt pass

Switch

Trådstartare
jag pratade med danska galoppförbundet idag och förstod bara hälften så nu tänkte jag kolla om det finns någon här som vet om jag förstått rätt.

Jag behöver ett nytt pass till blodisen eftersom det är ganska inaktuellt eftersom där står att han är en brun hingst och numera är han en grå valack:crazy:

Som jag förstod det hela ska jag skicka in det gamla passet och sen ska dom skicka tillbaka det tillsammans med blanketter för signalementsbeskrivning. Jag ska ta ut en veterinär för beskrivning och chipmärkning, klistra på lappen med chipnummret på de andra papperen och skicka tillbaka alltsammans.

Har jag förstått rätt då?

Sv: danskt pass

En veterinär skriver in i passet att hästen numera är valack. Galoppförbundet skickar signalementsblanketten till dig, när den sen är ifylld skickar du in passet inte innan (ihop med den nya blanketten alltså). Hästen behöver väl inte chippas om?

grejen är ju att det är det danska förbundet, är de likadant ändå? för det enda jag är rätt säker på är att jag skulle skicka in det gamla passet.

han är inte chippad nu. vet. har kollat

Jag har haft en dansk gosse som vår veterinär intygade att han var valack, sedan mailade jag det danska förbundet och meddelade det, no problem. Han är oxå skimmel som det inte står i passet men vi brydde oss inte om att ändra utan meddelade bara dansk galop. Vår häst var iofs chippad ( uppfödaren veterinär, fixade det själv)

ok, då behöver jag alltså inte ha nåt nytt eg? bara chippa o skicka in nummret? blir ju mkt enklare:)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 983
Senast: Korven
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 179
Senast: athena
·
Tävling Har skickat in mitt pass till asvh pga att det skulle vara andra färger på pärmarna (?) genomskinligt tydligen och mitt är blått. Som...
Svar
7
· Visningar
1 082
Senast: PrinceFair
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 469
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka