Dansk/ Svensk Gårdshund!

F

Flyer

Hej!
Jag vill gjärna veta vad ni har för erfarenheter av DSG. På många hemsidor står det att det är en trevlig och glad ras. Glad är ju bra. Annars vad har den mer för egenskaper? Skicka gjärna bilder på era DSG (om ni har några):rofl:
Hur är dom att handskas med. Är de en passande hund för en familj med ganska mycket aktiviteter? Har hört att det är en aktiv hund...:)

Sv: Dansk/ Svensk Gårdshund!

Föressten, vet ni någon lockig ras i samma storlek? :)

Sv: Dansk/ Svensk Gårdshund!

typiskt för rasen är att den har ett stort behov av fysisk närhet.
Gillar man inte att ha hunden i sängen eller i knät när man tittar på tv så välj en annan ras, DSG behöver vara nära, nära helst under täcket.
Mycket aktiv, perfekt agility/lydnads hund, lättfostrad, smart, soldyrkare, frusen, tystlåten, kramig, vill inte vara själv utan har behov av sin flock. (men ingen hund ska ju vara ensam länge).

Har haft hund i 25 år, Schäfrar och Border Collie och tävlar lydnad och bruks. Som av en händelse råkade det bli en DSG.
Vilken tur säger jag !!!!!
Jag har aldrig varit med om en underbarare ras, detta är verkligen hunden för mig.:love:
Lycka till

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 474
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 247
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 145
Övr. Hund Long time no see! Jag vet inte när jag skrev på "hund" sist, många år sedan var det i alla fall. Jag har nu, sedan 2004...
Svar
4
· Visningar
1 360
Senast: kolblakkur
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka