Dansk häst..

myfairlady91

Trådstartare
En kompis till mig har en häst som är importerad från Danmark. Hon vill gärna få reda på om hästen har fått föl i Danmark. Hur går man tillväga!?! Vem tar man kontakt med? Hästen har avelsdiplom och märkning på halsen.. Har tydligen fått 9:or på allt (gångarter och hoppning). Har bra stam vad jag har fattat.. Är e: Fanal Prydsholm u:Pistacie ue: Blue Hors Agent uu: Pamela. Hon kom till Sverige som 5-åring, är född 1994.

Hann skicka iväg inlägget innan jag hade skrivit färdigt.. Om någon vet något om dessa hästar så får ni gärna berätta lite.. Kanske en föllista!?! Hästen kommer från ett stuteri vid namn Refsgaard.. Är det någon som har koll på vad det är för stuteri!?! Detta blev nästan en efterlysning, men det är det inte!

Du kan också pm:a mig för jag har abbonemang på HesteData och kan kolla på en gång om hon har några reggade avkommor eller andra meriter i Danmark.

Heter hon Refsgårds Fiona så har hon inga reg. avkommor på hestedata. 5 juli 1997 i Finstrupsgård bedömdes hon. Stort sto med mycket bra sadelläge. Goda skrittrörelser. Huvud hals och bål 887, ben 77, rörelser 87 helhet 8. 174 cm

Mvh Åsa

Pistacie fux f.88 170 cm. 10 avkommor varav en har placerat sig i LA dressyr. Kunde inte se några resultat på de andra avkommorna.
Exteriörbedömd i Århus 91 med poängen 776 77 77 7.

Blue hors agent brun f.84 165 cm. 295 avkommor varav 56 varit placerade i dressyr och 23 i hoppning.
Exteriörbedömd 88 i Herning med poängen 867 77 78 8.
Tävlade MSV dressyr (81 plac.) och MSV hoppning (57 plac.)

Fanal Prydsholm brun f.86 171 cm. 295 avkommor varav 35 placerat sig i dressyr och 43 i hoppning.
Exteriörbedömd i Herning 91 med poängen 899 77 77 8.
Han har 39 placeringar tom. MSV hoppning.

//tovan

Liknande trådar

Avel I mitt stall finns en jättefin valack, av halvblodstyp, som lite skämtsamt brukar kallas "Dressyrkungen" för att han, trotts att han är...
Svar
8
· Visningar
3 724
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: Masse
·
Avel Funderar lite på ovan nämnda hingstar, och stammen i stort. Har en medryttarhäst som är E: Acacio (Acagion) och UE: Robin Z. Han är...
Svar
5
· Visningar
1 711
Hästmänniskan Min b-ponny är importerad från Danmark från början. 2007 el. 2008 om jag har fattat det hela rätt. Första Svenska ägarbeviset är reggat...
Svar
3
· Visningar
2 279
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur