Dansk Derby!

Sv: Dansk Derby!

Jag hooopppas, har träckt hästar i regn tillräckligt i år! :p Det står dock 57 % sannolikhet att det blir regn... :mad:

Men nu ska vi vara positiva och prata Derbyhästar och inte Derbyväder! :D

Nu är det andra året i rad jag inte har starthäst i sista rejset!! Underbart! Vi ska ha knytkalas om du har lust att hänga på. Jag har lovat att slänga åt Creetown något ätbart när han rusar förbi!:D

Nu är det andra året i rad jag inte har starthäst i sista rejset!! Underbart! Vi ska ha knytkalas om du har lust att hänga på. Jag har lovat att slänga åt Creetown något ätbart när han rusar förbi!:D

Kan knappt bärga mig tills du börjar slänga strömming åt mig, men rusar... ? Sällan.
Malan -utan J- Mjöl är nog inte helt fel ute, när hon flaggar för Sir Randolph och Buckham. High Flyer är inte så dålig heller, tycker jag. Dustin vann Derby Trial, så historiskt sett borde han vara ur bilden. Diamool har också gått bra, men jag har aningen svårt för att se hans namn på en av Klampens Derbyvinnareplaketter.
En gång i tiden stod det alltid en samling människor, som handlade V5-bonger och slog personliga vad nedanför "Höjen". När Fred och Nakkepet hade gått i mål huvud vid huvud, var det läge att gå dit. Jag hade helt klart för mig, att det inte skulle kunde stå Nakkepet på en av de plaketterna. Då går det faktiskt mycket bättre med Diamool.

Senast ändrad:

Åtminstone på Derbydagen. Andra dagar regnar det tack och lov!

Sa hon som har två hästar som älskar:love: geggig gräsbana.

Om man ska tro Allan Startare, skinar solen alltid på Klampenborg.

Haha finns facebook bildebevid för att det iaf INTE gjorde det guiness dagen... ;)

Vi har visserligen tre hästar i Derbyt men tror inte de får anses som någon av favoriterna även om den lilla strikey har gjort det förvånansvärt bra på sista tiden!

Camilla: Får se hur tiden blir till knytkalas, lär träcka i derbyt och har eventuellt bihang med mig under dagen! Men kommer iaf och säger hej! :laugh:

Knytkalas! Perfekt. Jag och Fleur hänger på med bihang, vågar jag lova som inte disskuterat detta med Fleur...

Men håller vädret sig så mer än gärna en tripp till Danmark:)

Än så länge lovas det soool och 25 grader! :)

Derbygalopp idag, enligt "speakern" såg Sir Henry bäst ut av de som var där.

High Flyer verkar också ruskigt bra men njaa tycker nog någon av våra kan få komma in där på pengar också! Ska bli spännande att se vad Loquita gör..

Jahaja. Då red man Dansk Derby i strålande sol.
Rundt upploppssvängen var Sir Henry i front före Buckham med High Flyer utvändigt. In på "den lige bane" slängde Buckham snart geväret, men de båda andra gick fint. Kort före mål track invändiga Sir Henry ut ett par spår och störde stallkamraten High Flyer så pass mycket, att Diamool kunne få huvudet före denna på mållinjen. Efter reglementet kunde skiljedomstolen inte göra annat än att flytta Sir Henry ner bakom den störda hästen och då stod Diamool som Derbyvinnare, trots att han inte hade blivit störd.
Hatten av för Diamools tränare som sa, att han inte önskade vinna Derby på detta sättet, men sådant är reglementet här. I England hade nog Sir Henry behållit segern som "winner on merit".

Ja, det var ett tråkigt domslut! Stackars Sören....

Men en härlig dag för övrigt. Förutom för Malin J och Nathalie.. Malin verkade ha klarat sig OK men är det någon som vet hur det gick för Nathalie?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 627
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Samhälle Hur är det att bo i Sundsvall? Jag har börjat odla en mycket,mycket lös fantasi om att flytta någonstans som har riktiga vintrar och...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 178
Senast: Oknytt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka