Damsadelfrälsta?

C

CarolaLind

Finns det någon mer än jag i sydliga delen av landet som är intresserad och ska fokusera mer åt damsadelridning från nu?

Jag får snart min nya pålle som är som gjord för detta och jag letar sadel som en tok.

Det kommer en tränare i September (A tränare i damsadel) så jag har som mål att rida min egen häst i min egen sadel :D för honom och att få någon slags bedömning på om det är "lönt" eller ej :crazy: :p

Ni som har sadlar, har ni måttbeställt? Jag kommer att göra det om jag inte hittat någon annan inom ett par månader men det är så *piiip* dyrt.

Ni som rider, berätta!
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Inflikar med en fråga, hoppas det är OK. :)

Jag skulle gärna rida i damsadel, men jag har problem med knäna. Det högra är opererat för ett år sedan men kan lätt bli stelt, medan det vänstra benets muskler lätt blir överansträngda i och med att jag vanemässigt/omedvetet låter det benet bära största delen av min kroppsvikt.

Ska gå på sjukgymnastik, pysslar med yoga sedan länge och letar feldenkrais-terapeut, så det ska nog bli bättre så småningom. Men tills dess - är det lönt att ge sig på att införskaffa damsadel/rida i en sådan, eller ska jag vänta tills jag fått ordning på min kropp?
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Jag skulle inte rekommendera någon alls med knäproblem att rida i damsadel, inte några längre stunder i alla fall, man fixerar ju höger knä (I en vänstersadel) och efter en stund när man hoppar av får i alla fall jag (Som inte har några knäproblem alls) så in i helvetes ont efter fixeringen.

Kanske långvarig tillvänjning?
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Jag hade gärna kommit och kollat. Har dock inget häst att rida det på tyvärr.


För övrigt Carola: får du mina pm. Ska ju ut till dig på måndag, men vi har ju ingen tid bestämt! :crazy:
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Jo, det var därför jag frågade. Har ridit i damsadel nån enstaka gång och tänkte genast att det säkert inte skulle funka nån längre stund. Men det var länge sen, mycket före operationen.
(Läste för övrigt också dina damsadel-artiklar... ;) )

Men knät borde alltså i princip vara "normalt" nu efter operationen, förutsatt att det läkt som det ska (ska på koll snart).

Så när jag börjar belasta mina ben mer jämnt är det alltså "långvarig tillvänjning" som gäller. Det SKA gå... ;) :D

Tack för svaret!
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Du får sätta fast en damsadel på en balansboll och träna framför tv:n varje kväll.

*Ser synen framför mig*

:angel: :D
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Visst var det snubbe med initialser DO som kommer i September? Är det bara damsadelridning som gäller på hans lektioner? Och kommer det finnas plats för åskådare?
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Du byter hästar och inriktning lika ofta som dom andra byter underkläder.
Vad har det blivit för fel på travare nu då?
 
Sv: Damsadelfrälsta?

HannaZ skrev:
What?????

När????

Bild????

Jag kommer som skjuten ur en kanon! :bump:

Ja du får komma o hälsa på när han har kommit :love: Jag väntar på att transportören ska säga ett datum. :p
 
Sv: Damsadelfrälsta?

evis skrev:
Visst var det snubbe med initialser DO som kommer i September? Är det bara damsadelridning som gäller på hans lektioner? Och kommer det finnas plats för åskådare?

Nej han tränar ju Akademiskt på hög nivå, det är bara det att det finns möjlighet även för damsadelryttare.

Fotfolk är också välkomna, mer info finns på min hemsida under "kurser"

;)

Du får snart svar på ditt pm..:p
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Redhorsefarm skrev:
Du byter hästar och inriktning lika ofta som dom andra byter underkläder.
Vad har det blivit för fel på travare nu då?


Vad härligt att du av alla har en sådan koll på mig!! Det bevisar ju att jag är en särdeles intressant person!! :idea:
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Hejsan.

Jag är också intresserad av detta med damsadelridning. Min fråga till dig är: Var hittar jag en sadel och var finns info om tränare som undervisar i detta?
Jag var inne på din mycket fina hemsida och kikade runt, men lyckades inte riktigt hitta rätt, om det nu skulle finnas info där.

Tack för svar!
 
Sv: Damsadelfrälsta?

Myy skrev:
Hejsan.

Jag är också intresserad av detta med damsadelridning. Min fråga till dig är: Var hittar jag en sadel och var finns info om tränare som undervisar i detta?
Jag var inne på din mycket fina hemsida och kikade runt, men lyckades inte riktigt hitta rätt, om det nu skulle finnas info där.

Tack för svar!

Hej!

Helt rätt att det är lite svårt att navigera därinne, jag har inte hunnit få ordning på inbjudan och information så att det syns klart, men det finns under "Kurser"

Jag vet att det finns damsadelryttare i Sverige, och folk som har mer på fötterna än vad jag har, mitt intresse är högst amatörmässigt men nyfiket :D

Det stod lite mer i Hästfocus för några nummer sen, en tjej som hade skrivit mer detaljerat, försök få tag på det numret! (Alltså inte mina artiklar då)

:p
 
Sv: Damsadelfrälsta?

tesora skrev:
:bump: :bump: :bump: Spännande vad är det för stam på den :banana: :banana:


Tesora

Hittade honom i registret, det var som du sa, det fattades några siffror :D

Ringer o berättar när jag mår lite bättre :p
 

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 407
Senast: Whirlie
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 659
Senast: Lixiigirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp