paradiset
Trådstartare
Jag har en omplaceringsvinthund. Superbra hundspråk osv, klok MEN gapig utomhus! Ser han en ovän gapar han men ser han en vän ylar han. OK det kan jag ta. Men GÅR det att dämpa en hund som likt en rottis morrar och skäller som en galning under lek och bus? Nu har pudelmixen vi hade först lärt känna honom bra men JAG tycker det är så himla jobbigt. Tips? Han är svår att få i mat och godis så skvallerträna när vi möter hundar tex är svårt. Han älskar leksaker och speciellt pipleksaker. Men det triggar ju istället för att lugna men man får hans fokus direkt. En väg att gå kanske? När han gapar avleda med pip och berömma där? ETT ljud får han dock gärna behålla och det är när han kurrar/kuttrar ( ngt slags kärleksmorr ) när jag kommer ibland
Tillägger att inga hundar har problem med honom däremot är inte jag så road när han får för sig att ragga upp pudeln till bus kl 23 på kvällen för att vi går förbi en plan vi ytterst sällan busar på...
Inne är han totaltyst
Tillägger att inga hundar har problem med honom däremot är inte jag så road när han får för sig att ragga upp pudeln till bus kl 23 på kvällen för att vi går förbi en plan vi ytterst sällan busar på...
Inne är han totaltyst