Dammsuga hunden

_Viva_

Trådstartare
Med en schäfer som fäller 365 dagar om året blr det oändligt med hår överallt, dammsugaren är igång dagligen men ändå hittar man tussar här och där. (Vart KOMMER all päls ifrån!! :crazy:)
Förra veckan under ett städpass knatar vovven förbi och jag får en idé, varför inte dammsuga HUNDEN istället för GOLVET? :idea:
Nu en vecka senare kan jag konstatera att det fungerar!! :banana:

Och hunden då?
Jo, hon var inte imponerad de första gångerna men nu älskar hon det, särskilt magen är väldans skönt. :D

Är det bara jag eller har någon annan som kommit på denna utmärkta idé?
 
Sv: Dammsuga hunden

haha det där ska jag testa på min! Hennes kvalité på pälsen påminner om en schäfers... och det är hår överallt!!!
 
Sv: Dammsuga hunden

Min mormor dammsög sin blandras mellan schäfer/labbe/flat. Hunden älskade det och kom springandes så fort hon tog fram dammsugaren så hon var tvungen att dammsuga henne en stund först.
 
Sv: Dammsuga hunden

Åh, tänk om jag hade kunnat göra det med mina :D
Har två och fäller inte den ena så fäller den andra :o men jag hade inte fått komma i närheten av någon av dom med dammsugaren. Dom tror att den är en hundätande monster :rofl::rofl:
 
Sv: Dammsuga hunden

Min gamle schäfer älskade att bli dammsugd! Han kom och ställde sig i vägen och ville bli städad, även de gånger då jag bara tänkt städa golven:D Liite irriterande ibland, men svårt att motstå!

Min rottistik har rullat sig i stenmjöl hela veckan och är numera grå o ryker som en röksvamp - gillar tyvärr inte dammsugaren:(
GÅR inte att få henne ren! Tycker det är för kallt ute än så länge för att schamponera henne. Hon ser för jäklig ut...
 
Sv: Dammsuga hunden

Min sambo tillämpar den sortens städning sen lång tillbaka. :D Tyvärr måste man dammsuga huset OCKSÅ. :cool:
 
Sv: Dammsuga hunden

Med en schäfer som fäller 365 dagar om året blr det oändligt med hår överallt, dammsugaren är igång dagligen men ändå hittar man tussar här och där. (Vart KOMMER all päls ifrån!! :crazy:)
Förra veckan under ett städpass knatar vovven förbi och jag får en idé, varför inte dammsuga HUNDEN istället för GOLVET? :idea:
Nu en vecka senare kan jag konstatera att det fungerar!! :banana:

Och hunden då?
Jo, hon var inte imponerad de första gångerna men nu älskar hon det, särskilt magen är väldans skönt. :D

Är det bara jag eller har någon annan som kommit på denna utmärkta idé?

:)jag jorde det på min schäfertik vi hade förr, jag ruttnade på alla pälsbollar som låg överallt så jag började dammsuga henne och det gillade hon faktiskt
 
Sv: Dammsuga hunden

Jag brukar dammsuga min schäfer också när han fäller som mest. Typ alltid... Nä såååå farligt är det inte men just nu håller han på att tappa vinterpälsen och då är det inte kul..... Tycker jag dammsugar hur ofta som helst men ändå dyker det upp dammråttor iklädda hundhår... Men det är bara att gilla läget! :love:
 

Liknande trådar

Hundträning Ny på detta forum (och ett liknande hundforum där jag ställt samma fråga). Det är så att jag har lite funderingar kring hundfrågor som...
2
Svar
23
· Visningar
2 976
Senast: sanmatte
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 005
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Nån här med tips på något som är effektivt att få bort all päls med på korthårig hund? Vi är inne i jordens pälsfällning! :crazy: Det är...
Svar
12
· Visningar
1 418
Senast: Carolininen
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 822
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp