dåligt samvete!!!!!

I

indigo95

Jag får så dåligt samvete. Jag har en 11 månaders amstaff/pitbullkorsning som är uppväxt på fodret Doggy junior och han är bra i hullet fin i pälsen och bajsar normalt.. Men jag känner mig som en dålig matte för att jag inte fodrar med ett dyrt sk kvalitetsfoder.. När jag går in i en djuraffär så försöker dom alltid pracka på en en massa dyrt foder, och de är säkert bra men jag känner att jag inte vill bryta ett vinnande konsept för min hund ( eller är jag dum som inte byter foder :confused: ) Jag är väldigt okunnig innom just hundfoder...
Nån som kan mer än jag om detta och kan ge mig råd.. Skulle vara jättetacksam :bow:

Sv: dåligt samvete!!!!!

Jag är ingen expert men skulle ta fasta på att om hunden verkar frisk, har fin päls och avföringen är bra så är det nog ett bra foder. Det beror ju liksom på vad du har för hund och vad du gör med den som styr hur känsligt det är.

Enligt en veterinär jag hade, sa att ge hunden det som fungerar bra. De billiga fodren skulle inte alls vara sämre. Tål den Doggy t.ex, ge den det. Köpte alltid foder på Lantmännen, fungerade kanonbra.

Jag får så dåligt samvete. Jag har en 11 månaders amstaff/pitbullkorsning som är uppväxt på fodret Doggy junior och han är bra i hullet fin i pälsen och bajsar normalt.. Men jag känner mig som en dålig matte för att jag inte fodrar med ett dyrt sk kvalitetsfoder.. När jag går in i en djuraffär så försöker dom alltid pracka på en en massa dyrt foder, och de är säkert bra men jag känner att jag inte vill bryta ett vinnande konsept för min hund ( eller är jag dum som inte byter foder :confused: ) Jag är väldigt okunnig innom just hundfoder...
Nån som kan mer än jag om detta och kan ge mig råd.. Skulle vara jättetacksam :bow:

Är hunden i bra hull, blank i pälsen och bra i magen så duger fodret.

Mina hundar har också gått på Doggy, inte skäms jag för det.
Jag adderar lite olja för pälsens skull bara.

okej då kan jag med gått samvete fortsätta fodra med doggy junior :banana:

Tack för alla svar känns bra att man gör rätt för sin hund:love:

Liknande trådar

Övr. Hund Vill börja med att skriva, att detta är bara en diskussionstråd, inte, vilket foder är bäst. Det finns ju en uppsjö av foder av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
13 621
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa För ca en vecka sedan fick jag hem en chihuahua korsningsvalp, Pyret,hon är 11v gammal. När jag hämtade hem henne fick jag med ett sk...
Svar
14
· Visningar
2 301
Senast: arabia
·
Hundhälsa Min tik som snart fyller tre år har mått bra på de foder vi haft tills nu. Hon har haft doggy och mått väldigt bra på det men nu märker...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 764
Senast: Mena3
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 124
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka