Lycanthrope
Trådstartare
Jag har haft min nordsvensk i snart 19 år. För 11 år sedan skaffade jag en shetlandsponny som flyttade med till norr. År 2013 dog hon plötsligt och min nordsvensk sörjde. Några månader senare skaffade vi en ny shetlandsponny som vi har kvar än idag. Men, vi har insett att vi behöver en större ponny av flera anledningar. Kemin klickar inte riktigt med dessa pyttesmå. Självklart är de så bra vänner när de bara har varandra. För några år sedan hade en vän sin häst hos oss också och då var de också vänner såklart, men nordis och shettis är väldigt nära varandra. Vi har inte möjlighet att ha fler än 2 hästar, ska ju ha tid och ekonomi till alla också.
Jag får så otroligt dåligt samvete av att sälja henne. Att nordsvensken ska förlora ännu en vän utan att förstå varför.
Vi kommer isåfall lägga handpenning på en mer passande, större ponny, som kommer i december. Ett sto till. Denponnyn är lite mer passande oss på många vis, och av en ras vi är intresserad av. Storleken gör också att dottern kommer kunna rida i många, många år jämfört med en shetlandsponny. Och vi kommer köra in stoet så tanken är att hon ska få stanna här. Jag antar att de kommer bli vänner också, hon och nordsvensken. Känner mig bara så egoistisk och hemsk.
Det måste varit fler som haft denna sits? Hur har ni tänkt?
Jag får så otroligt dåligt samvete av att sälja henne. Att nordsvensken ska förlora ännu en vän utan att förstå varför.
Vi kommer isåfall lägga handpenning på en mer passande, större ponny, som kommer i december. Ett sto till. Denponnyn är lite mer passande oss på många vis, och av en ras vi är intresserad av. Storleken gör också att dottern kommer kunna rida i många, många år jämfört med en shetlandsponny. Och vi kommer köra in stoet så tanken är att hon ska få stanna här. Jag antar att de kommer bli vänner också, hon och nordsvensken. Känner mig bara så egoistisk och hemsk.
Det måste varit fler som haft denna sits? Hur har ni tänkt?