Dåligt bordsskick och fodermarodör.

Sv: Dåligt bordsskick och fodermarodör.

Foder ringen är ju etablerad och säljs av många . Finns säkert nån du kan besöka i närheten eller rimligt avstånd . De är rejäla .

Jag gillar foderringen! Köpte en sådan när jag hade lösdrift där min då fölunge + jämnårig kompis gick,plus några äldre hästar och hans mor. Mitt sto -mor hans- är en riktig kastare. Hon borrar ner huvudet, och ja - det mesta ska helst ut . Jag hade den högsta höjden och största diametern så när hon satte igång att kasta hösilaget så höll sig ändå det mesta kvar i ringen. Sen - det finns ingenting dom kan skada sig på! Dom små gillade att stoppa fötterna i den , och en dag hittade jag dom I ringen:devil:. Dom stod och funderade hur dom skulle komma ut igen:D.
Dom är inte jättedyra, jämfört med foderbordet du la ut bild på. Och kan du näta över så borde spillet bli minimalt.

(Och hittar man små yngligar I ringen, så är den så lätt, så bara att tippa på högkant och släppa ut dom;). Det hände dock bara en gång.)

Vi har en sån från Kellfri och vi är jätte nöjda! Visst blir det foderspill men fodret håller sig ganska torrt och bra när det regnar eller snöar :) Inga hästar har skadats av den och vi har haft vår i 2 år nu!

Enda negativa var att det tog en dag för oss och sätta ihop den ;) Fattades också några skruvar men som tur är så hade Pappa såna.

Så om du har pengarna så tycker jag du ska investera i en sån :)

Jag har inte sett några här i området eller någon som säljer dem, men jag har å andra sidan inte letat heller. Ska kolla lite mer innan jag bestämmer mig.

Odjuren fick hem en ny storbal idag och de kastade sig över den som utsvultna tigrar, attacker från alla håll! Drömde att stoet hade ätit så mycket hösilage att hon fått taxben! En jättekropp på förkrympta ben, snacka om att jag inte trodde mina ögon i drömmen när jag såg hur hon hade ätit. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka