Dåliga översättningar

BU6K6X_CEAArxni.jpg:large

Kan inte bestämma mig för om det är en lysande eller dålig översättning.

En till från Shark Tank: "vitamin C-deficiency" blev "K-vitaminbrist" :banghead:

Fast det var ju för att det inte handlade om c-vitamin utan om tre ord som börjar på c, på svenska passade k bättre (klient, kredit, kontakter eller vad det nu var). :) Men i övrigt är översättningarna riktigt bedrövliga...

Fast det var ju för att det inte handlade om c-vitamin utan om tre ord som börjar på c, på svenska passade k bättre (klient, kredit, kontakter eller vad det nu var). :) Men i övrigt är översättningarna riktigt bedrövliga...
Aha! Det hörde inte jag. Men varför sa han C-vitamin då?

@Monstermom Vill tillägga att jag la upp den för 20 min sedan, fnissar fortfarande :D:bow:

Fullt förståeligt, jag misstänker jag kan ställa mig och gapskratta åt det där ett par år framåt - minst! Hade jag varit hemma nu hade jag genast grävt fram någon av Die Hard-skivorna (har den på både DVD och BluRay :angel:) för att se om jag kan få uppleva magin live, så att säga. :laugh:

Fullt förståeligt, jag misstänker jag kan ställa mig och gapskratta åt det där ett par år framåt - minst! Hade jag varit hemma nu hade jag genast grävt fram någon av Die Hard-skivorna (har den på både DVD och BluRay :angel:) för att se om jag kan få uppleva magin live, så att säga. :laugh:
Tror bara det är från tv-översättningen tyvärr :(
Någon borde få honom att säga det på riktigt, hade varit guld!

Liknande trådar

Kultur Det var väl nästa 20 år sedan jag var ute och dansa så har dålig koll. Önskar tips på bra, aktiva Dj:s. Älskar psytrance och Infected...
Svar
1
· Visningar
157
Senast: Sassy
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 666
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 502
Senast: Masqueradee
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
613
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka