Dåliga levervärden.

Sass

Trådstartare
Min dräktiga häst slutade plötsligt att äta krafftfodret för ca två veckor sen... hö har hon ätit, så därför trodde jag att det var någon sorts dräktighetsnojja! Vi har köpt hem alla möjliga fodersorter, men inget har fallit damen i smak, så i förra veckan rådfrågade jag vetrinären och hon tyckte att vi skulle ta ett blodprov, och så blev det.
Fick svaret idag att hon hade dåliga levervärden och att vi skulle genast ge henne ett laxerande medel från apoteket som skulle hjälpa vid dåliga levervärden... Tyvärr hade inte vetrinären tid att prata mer just då utan vi skulle ringa under telefontiden imorron för mer information.

Vad jag undrar är vad detta innebär för stoet? Kommer hon alltid att ha dåliga levervärden eller rättar det till sig? Och hur påverkas fölet, som ska komma om ca två veckor??? Någon som har erfarenhet av det här?
annars får jag väll vänta med mina frågor tills telefontiden imorron... :confused:

Finns det några funderingar om HUR hon fått leverskadorna??
Har hon varit medicinerad?? Hur ter sig havandeskapsförgiftning?? På nåt sätt verkar det som att hon blivit förgiftad av något....

Tack för tipset om tisteln!
Har pratat mer med veterinären idag och hon sa att hästen inte hade några katastrofvärden, bara det att dom inte var normala. Enligt henne så trodde hon att det blivit så pga av inre stress orskad av dräktigheten.
Det kunde påverka fölet, så såfort det var fött skulle vi ringa henne så hon kunde undersöka den och kanske injecera nått...
Stoet skulle vi fortsätta att ge det laxerande medlet och dubbla doser med b-vitamin.
Och började hon inte att äta snart så var vi tvugna att sätta dropp... *suck*
Så vi får väll se vad som händer här framöver.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har kommit över lite läsning på nätet gällande IBD hos katt och börjar fundera på om det är vad vår en katt kan ha. Katten är en...
Svar
5
· Visningar
7 334
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 718
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 446
Hästvård Har lite bekymmer med min häst och känner mig nu helt handfallen och vet inte vad ja ska göra.. Ja vilken resa detta ha varit...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: qnockout07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka