Sass
Trådstartare
Min dräktiga häst slutade plötsligt att äta krafftfodret för ca två veckor sen... hö har hon ätit, så därför trodde jag att det var någon sorts dräktighetsnojja! Vi har köpt hem alla möjliga fodersorter, men inget har fallit damen i smak, så i förra veckan rådfrågade jag vetrinären och hon tyckte att vi skulle ta ett blodprov, och så blev det.
Fick svaret idag att hon hade dåliga levervärden och att vi skulle genast ge henne ett laxerande medel från apoteket som skulle hjälpa vid dåliga levervärden... Tyvärr hade inte vetrinären tid att prata mer just då utan vi skulle ringa under telefontiden imorron för mer information.
Vad jag undrar är vad detta innebär för stoet? Kommer hon alltid att ha dåliga levervärden eller rättar det till sig? Och hur påverkas fölet, som ska komma om ca två veckor??? Någon som har erfarenhet av det här?
annars får jag väll vänta med mina frågor tills telefontiden imorron...
Fick svaret idag att hon hade dåliga levervärden och att vi skulle genast ge henne ett laxerande medel från apoteket som skulle hjälpa vid dåliga levervärden... Tyvärr hade inte vetrinären tid att prata mer just då utan vi skulle ringa under telefontiden imorron för mer information.
Vad jag undrar är vad detta innebär för stoet? Kommer hon alltid att ha dåliga levervärden eller rättar det till sig? Och hur påverkas fölet, som ska komma om ca två veckor??? Någon som har erfarenhet av det här?
annars får jag väll vänta med mina frågor tills telefontiden imorron...